Planowany odcinek będzie pełnił również funkcję zachodniej obwodnicy Brzeska.

 

Jak poinformowała w piątek rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Iwona Mikrut, spośród sześciu nadesłanych ofert najtańszą przedstawiła firma Eurovia na ponad 98,3 mln zł, a najdroższą – Budimex. Opiewa ona na blisko 153,3 mln zł. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie terminu zamówienia o trzy miesiące. Wszyscy też zapewniają gwarancję na pięć lat.

 

„Komisja przetargowa sprawdzi wszystkie oferty, zanim wyłoniony zostanie wykonawca” - zaznaczyła przedstawicielka GDDKiA.

 

Drugi etap łącznika będzie się miał ok. 3 km długości. Jego trasa przebiegać będzie od ronda, które kończy pierwszy etap łącznika Brzesko (oddany do użytku w 2016 r.). Łączy on autostradę A4 z drogą krajową nr 94. Włączenie do istniejącej drogi krajowej nr 75 nastąpi w rejonie ulicy A. Mickiewicza.

 

Według zapowiedzi GDDKiA drugi etap obwodnicy Brzeska, podobnie jak przyszła trasa z Brzeska do Nowego Sącza tzw. „sądeczanka”, będzie miał parametry dwujezdniowej drogi głównej o ruchu przyspieszonym. Zakończenie budowy łącznika jest planowane w 2023 r.

 

Budowa trasy pozwoli na odsunięcie od miasta ruchu tranzytowego, pomiędzy autostradą A4 a Nowym Sączem i rozładowanie spiętrzeń ruchu w godzinach szczytu w Brzesku.

 

(PAP/jp)

 

 

 


Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.