Z inicjatywy Radia Kraków powstała specjalna petycja do kolejarzy o wstrzymanie tego remontu, do czasu aż skończą sie inne prace na terenie Tarnowa lub służby znajdą lepszy sposób organizacji ruchu na czas zamknięcia wiaduktu. Pod petycją podpisało sie już ponad 700 osób, to ich i nasz sprzeciw przeciwko sposobie organizacji remontów kolejowych na terenie Tarnowa. PKP przez poślizg we własnym harmonogramie robót prace na terenie miasta prowadzi równocześnie co powoduje gigantyczne korki.

PKP PLK odpowiedziała na petycję Radia Kraków. Kolej wysłała do redakcji radiowej oficjalne oświadczenie. Kolejarze w swoim oświadczeniu przepraszają za utrudnienia, ale jednocześnie podkreślają, że decyzja o zamknięciu Czerwonych Klonów jak i sposobie organizacji pracy na innych tarnowskich wiaduktach była uzgadniana z magistratem.

 

Zobacz: NIE dla zamknięcia ulicy Czerwonych Klonów w Tarnowie. Podpisz petycję!

 

- Wszystko było uzgadanianie z odpowiednimi podmiotami. Jeżeli wykonawca przygotowywał projekt reorganizacji ruchu na czas remontów, to były uzgadnianie wszystkie warunki i możliwości. A najlepiej znaj je... miasto - mówi w rozmowie z Radiem Kraków Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK.

 

Rzecznik przyznała jednak, że organizacja pracy na wiadukcie przy Czerwonych Klonów w trakcie trwania remontu może jeszcze ulec zmianie - jeśli wykonawca uzna, że przez wiadukt będzie można przejeżdżać.

 

Treść oświadczenia PKP PLK:

"W nawiązaniu do petycji, do której zachęca Radio Kraków w Tarnowie, uprzejmie proszę o zamieszczenie na stronie Radia poniższej informacji:
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zlecając inwestycje przyjmuje, że wykonawca modernizacji linii kolejowej zaplanuje i ustali wspólnie z zarządcami drogi optymalne terminy przebudowy. Nieuniknione zmiany, a czasem ograniczenia w ruchu kolejowym i drogowym, są przed wprowadzeniem analizowane, by trwały jak najkrócej.


W przebudowie linii kolejowej w Tarnowie, największym przedsięwzięciu kolejowym od budowy linii,  uwzględniony musi być również ruch pociągów prowadzony w czasie prac po jednym torze. Dla wszystkich zaangażowanych w modernizację istotne jest również zachowanie bezpieczeństwa podczas realizacji prac, zarówno na torach, jak i na drodze.


Przebudowa obiektu wiąże się z modernizacją linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów, na odcinku Biadoliny – Tarnów. Każdy z obiektów na tej trasie ma specyficzne warunki i organizacja ruchu kolejowego i drogowego ustalana jest indywidualnie. Celem zawsze jest maksymalne ograniczenie utrudnień dla pasażerów oraz kierowców i pieszych.


Przebudowa i budowa wiaduktów na linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów, umożliwi jazdę pociągów z prędkością 160 km/h i tym samym  skróci się czas przejazdu między Krakowem a Tarnowem i Rzeszowem. Podniesienie się również poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.


Przepraszamy za czasowe utrudnienia związane z przebudowa linii kolejowej".

 

(Agnieszka Wrońska/ew/rnb)