Biura prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przekazało PAP we wtorek, że postępowanie przetargowe dotyczy zawarcia umowy ramowej, w której województwo przewiduje możliwość złożenia zamówienia na dostawę do 25 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) wraz z dokumentacją techniczną umożliwiającą wykonywanie przeglądów na poziomach P1 – P5. Zamawiający oczekuje też świadczenia kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowej dla każdego EZT z wraz z wyposażeniem przez pięć lat.

W postępowaniu tym wpłynęła jedna oferta, złożona przez nowosądecką firmę Newag. Obecnie trwa etap jej badania. Łączna cena brutto wykonania zamówienia wynosi w zależności od sposobu rozliczenia usługi serwisowo-utrzymaniowej: blisko 1,386 mld zł lub blisko 1,392 mld zł.

Oferent zadeklarował dostawę pojazdów w terminie do 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy wykonawczej oraz okres gwarancji wynoszący 60 miesięcy.

Jak przekazał UMWM, podpisanie umowy z producentem będzie możliwe po zakończeniu kontroli uprzedniej zamówienia prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, czyli w drugim kwartale 2024 r.

Zakup pojazdów będzie finansowany z budżetu województwa małopolskiego wraz z planowanym dofinansowaniem z funduszy europejskich, m.in. z programu Fundusze Europejskie dla Małopolski.

Nowo zakupione składy będą wykorzystywane na trasach, na których organizatorem jest samorząd Małopolski, a przewozy kolejowe realizowane są na podstawie umów o świadczenie usług publicznych.

Województwo Małopolskie do tej pory zakupiło łącznie 47 sztuk pociągów elektrycznych wykorzystywanych do realizacji połączeń regionalnych. Pięć pojazdów zostało przekazanych aportem do spółki samorządowej Koleje Małopolskie”, pozostałe 42 stanowią własność województwa.