„Pod koniec września przekazaliśmy plac budowy firmie, która wykona prace. Teren został już ogrodzony. Rozpoczęły się prace przygotowawcze” – powiedziała Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP.

PKP podały, że nowy dworzec powstanie w miejscu obecnie istniejącego. Będzie się składał z dwóch niezależnych kubatur, połączonych wspólnym dachem. W części zachodniej znajdzie się przeszklona poczekalnia, kasy biletowe, toalety, pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem i posterunek Straży Ochrony Kolei, a także dodatkowa poczekalnia dla dzieci z kolejowym kącikiem zabaw. W części wschodniej przewidziane są cztery lokale usługowo-handlowe. Na zewnątrz, pod wiatą, pojawią się miejsca oczekiwania na pociąg i parking rowerowy. Na dworcu staną też: biletomat, bankomat, maszyny vendingowe, szafki na bagaż i paczkomat.

Dworzec zostanie wyposażony w gruntową pompę ciepła, wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła oraz instalację wody szarej zasilanej przez wodę deszczową, wykorzystywanej do spłukiwania toalet i podlewania zieleni.

Kolej podała, że nowy dworzec będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dla niewidomych zaprojektowano system oznaczeń dotykowych i pasów prowadzących.

Zagospodarowany zostanie też teren przed dworcem. Powstanie tam m.in. plac z przystankiem autobusowym oraz parking dla 88 samochodów.

PKP SA zawarła umowę na wybudowanie dworca z wyłonionym w przetargu konsorcjum, którego liderem jest przedsiębiorstwo budowlane Mazur z Jankowic w Śląskiem.

 

 

 

(PAP/ko)