Kierowcy mogą korzystać z objazdu przez ul. Armii Krajowej lub ul. Łupaszki, natomiast piesi są kierowani na obejście przez ul. Katowicką i przejście podziemne przez tory kolejowe. Dzięki temu mogą dostać się do przystanków tramwajowych.

Utrudnienia dla kierowców potrwają do końca maja przyszłego roku (z kilkunastodniową przerwą we wrześniu, gdy zamknięta dla ruchu zostanie ul. Armii Krajowej). Inaczej sprawa wygląda jeśli chodzi o pieszych. W tym przypadku PKP PLK zobowiązało się udrożnić ul. Zielony Most dla ruchu pieszego, być może już 31 maja 2017 roku.

Pasażerowi kolei muszą pamiętać, że w związku z remontem wprowadzono zmiany w kursowaniu pociągów. Intensywne prace rozpoczęły się na odcinku Krzeszowice - Kraków Mydlniki, dlatego część pociągów nie będzie zatrzymywać się na stacji Rudawa. W zamian pasażerów wozić będą autobusy. 

"Autobusy zastępcze pojadą na odcinku Krzeszowice - Zabierzów - Krzeszowice. Zastąpią one jeden pociąg poranny relacji Kraków Główny - Krzeszowice. Autobusy pojadą też za pięć pociągów kursujących na trasie Krzeszowice - Kraków - Mydlniki" - tłumaczy Dorota Szalacha z PKP PLK.

Taka tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywać do 10 czerwca.

Remont wiaduktu ma zakończyć się w połowie przyszłego roku. A dzięki remontowi trasy E30, czyli Kraków-Katowice - podróż pociągiem ze stolicy Małopolski na Górny Śląsk będzie krótszy o ok. 20 min. Oprócz tego kolejarze wyremontują i poszerzą niektóry wiadukty, a na ulicy Rydla w Krakowie - powstanie podziemny, bezkolizyjny przejazd dla samochodów.

 

 

 

 

 

(Grzegorz Krzywak/rk/ko)