Najtańsza propozycja przewyższała zakładaną kwotę o ponad 20 milionów złotych. Postępowanie zostało unieważnione. Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony kolejny przetarg.

Przypomnijmy, że obwodnica Zatora ma mieć ponad dwa kilometry długości i połączyć dwie drogi krajowe: 44 w kierunku Oświęcimia z drogą 28 w kierunku Wadowic. 

 


Zadanie, które czeka na wykonawcę zakłada zaprojektowanie i wybudowanie drogi jednojezdniowej o długości ok. 2,1 km wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. Wykonawca musi także uzyskać pozwolenia i decyzje dla budowy oraz użytkowania obwodnicy, po jej wybudowaniu.

Obwodnica będzie drogą klasy GP (główna przyspieszona) z jedną jezdnią. Oprócz budowy samej obwodnicy w ciągu DK28, przebudowany zostanie także odcinek drogi wojewódzkiej nr 781. Powstanie pięć obiektów inżynierskich, w tym dwa wiadukty, most i dwa przepusty, skrzyżowania, drogi dojazdowe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie naprowadzające).

Projekt i budowa mają zostać zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do terminu na etapie projektowania wliczane będą okresy zimowe, natomiast w przypadku realizacji robót do terminu realizacji już nie będzie wliczany okres zimowy (od 15 grudnia do 15 marca).

Obwodnica Zatora realizowana będzie pilotażowo z wykorzystaniem technologii i standardu BIM (Building Information Modeling). Jest to nowoczesna technologia, w której stosuje się trójwymiarowe, cyfrowe modele obiektów, uwzględniające wszystkie niezbędne informacje, do wykorzystania na każdym etapie inwestycji: od projektu przez realizację po odbiór prac.

 

 

(RK, GDDKiA/ew)