|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Od poniedziałku na ulicy Konopnickiej w Krakowie pojawił się nowy buspas

O świcie drogowcy wyznaczyli nowy buspas na ulicy Konopnickiej - od ronda Grunwaldzkiego do ulicy Orawskiej, prowadzącej do nowego osiedla. Pas dla autobusów jest zarówno w stronę centrum, jak i w stronę ronda Matecznego. Urzędnicy z ZIKiT-u zapowiadają też, że już niebawem na skrzyżowaniu ulic Konopnickiej i Orawskiej włączona zostanie nowa sygnalizacja świetlna.

Posłuchaj opinii kierowców

fot: D. Baraniec

Kierowcy muszą przyzwyczaić się do zmiany na jednej z najważniejszych ulic w Krakowie. Od poniedziałku na ulicy Konopnickiej obowiązuje nowa organizacja ruchu - pojawił się tam buspas. Ma to być ułatwienie dla tych, którzy podróżują komunikacją miejską. 

Kierowcy spodziewali się sporych utrudnień, bo to przecież jedna z ulic Krakowa, na której prawie zawsze są korki. O poranku ruch odbywał się tam płynnie, nie było utrudnień, kierowcy stosowali się do oznakowania. Komunikacja miejska faktycznie jeździła szybciej, bo ma swój wydzielony pas.

Zwężenie do dwóch pasów stało się odczuwalne około godziny 8.30. Kierowcy na zazwyczaj zakorkowanej ulicy Konopnickiej musieli się przenieść na dwa pasy, przez co korek jeszcze bardziej się wydłużał. Niestety część z nich cały czas jeździła na pamięć i nie widziała zmiany organizacji ruchu. 

Większych korków kierowcy obawiają się jednak w godzinach popołudniowych, bo buspas obowiązuje w dwóch kierunkach.

- Z perspektywy busa jest bardzo dobrze. Dla kierowców jest to zwężenie. Dla pasażerów to dobrze, kierowcy jednak cierpią. Trzeba stać w korku. Jest jeden pas mniej. Korki tu zawsze są, bo to wjazd do Krakowa. Po 15-16 też są tu korki, ale w drugą stronę - mówią kierowcy.

Jak jednak mówi Michał Pyclik z ZIKiT-u, to rozwiązanie ma też zachęcić do wybierania komunikacji miejskiej. "Mieliśmy układ trzypasowy. Trzecie pasy nie były wykorzystywane przez kierowców. Postanowiliśmy je przeznaczyć na buspas. On umożliwi pasażerom szybszy przejazd" - dodaje.

Przypomnijmy, że nowy buspas działa pomiędzy rondem Grunwaldzkim a ulicą Orawską, prowadzącą do nowego osiedla. Wydzielony pas obowiązuje zarówno w stronę centrum, jak i ronda Matecznego. Nowy pomysł urzędników najlepiej zostanie zweryfikowany w godzinach szczytu, bo oprócz tego, że w tym miejscu będzie o jeden pas mniej dla kierowców, to jeszcze niebawem na skrzyżowaniu ulic Konopnickiej i Orawskiej włączona zostanie nowa sygnalizacja świetlna, która ułatwi dojazd do osiedla.

To kolejny buspas, jaki w ostatnim czasie pojawił się w Krakowie. Osobne pasy dla autobusów wyznaczono też między innymi na alei Focha, Kamieńskiego i Wielickiej. 

 

 

 

(Dominika Baraniec/ko)

51%
49%