Jak informuje ZIKiT i PKP PLK, największe utrudnienia potrwają do 29 września, ale ul. Grzegórzecka będzie cały czas przejezdna. Do dyspozycji kierowców samochodów i autobusów pozostaną po dwa pasy dla każdego kierunku ruchu. Pasażerowie tramwajów będą mogli skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej, która będzie kursować z wysoką częstotliwością, tak aby nie musieli czekać na przesiadkę, jak również będzie zorganizowana w taki sposób, aby liczba tych przesiadek była jak najmniejsza.
Rafał Zachuta z PKP dodaje, że niedogodności także dla pasażerów kolei będą mniejsze, niż pierwotnie zakładano. "Przez cały okres realizacji inwestycji planujemy utrzymanie relacji Kraków Płaszów - Kraków Główny. Roboty będą odbywały się fazami" - przekonuje Zachuta.
Przypomnijmy, że 17 czerwca ruszyła przebudowa ul. Basztowej i węzła "Dworzec Główny", w związku z czym zostały wprowadzone już znaczne zmiany w układzie linii tramwajowych i autobusowych w centrum Krakowa. Większość tramwajów jedzie teraz objazdem przez Tunel KST i właśnie ul. Grzegórzecką.
17VII PKP PLK rozpocznie pracę przy wiadukcie w ciągu Grzegórzeckiej. Ruch samochodowy będzie utrzymany. Autobusy zastąpią tramwaje do 29IX
— ZIKiT w Krakowie (@ZIKiTKrakow) 22 czerwca 2017
Oprócz remontu wiaduktu na ul. Grzegórzeckiej, ruszą też prace przygotowawcze w rejonie dworca w Płaszowie. W ramach tej inwestycji - zostaną dobudowane dodatkowe tory dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Na skrzyżowaniu ulic Grzegórzeckiej i Dietla powstanie przystanek SKA. W planach jest też budowa nowej estakady kolejowej na Grzegórzkach i dwóch nowych mostów na Wiśle. A całość ma być gotowa w 2021 roku.