Może to być kwota 1 - 1,5 mln zł. Nawet gdybym musiał iść do banku po te pieniądze, to z czystym sumieniem bardzo chętnie bym poszedł, bo pomoże to rozwiązać problem, który nie był rozwiązany przez ostatnie 40 lat - mówi wójt gminy Charsznica, Jan Żebrak.

"Minęło 40 lat i w dalszym ciągu prowizoryczny objazd funkcjonuje, utrudnia życie mieszkańcom, ale przede wszystkim stwarza olbrzymie niebezpieczeństwo” - mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Budowa bezkolizyjnego przejazdu – dodał minister – to inicjatywa powiatu miechowskiego, gminy Charsznica i spółki zarządzającej linią LHS. „Mam nadzieję, że włączymy w to także środki finansowe ministerstwa infrastruktury z subwencji rezerwy ogólnej i będziemy mogli mówić o tym, że marzenia już drugiego pokolenia mieszkańców wreszcie zostaną spełnione” - zapowiedział.

Według niego inwestycja może zostać zrealizowana w ciągu około 5 lat, z czego około 1,5 roku zajmie sama budowa. Wcześniej należy przygotować dokumentację, pozyskać niezbędne zgody i pozwolenia oraz rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę zadania.

LHS to najdłuższa linia szerokotorowa w Polsce przeznaczona do transportu towarowego. Łączy kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Hrubieszów/Izow z woj. śląskim. Liczy prawie 400 km i biegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. W kończącym ją Euroterminalu Sławków towary ze Wschodu mogą być przeładowywane na pociągi i samochody, które dostarczą je do odbiorców w zachodniej i południowej Europie.

 

(Bartłomiej Bujas/PAP/sp)

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.