Jak poinformował rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Marek Gancarczyk, w paradzie wzięły udział wyjątkowe wagony z różnych etapów historii transportu w Krakowie, w tym te najstarsze w kolekcji krakowskiego przewoźnika, jak Zeppelin czy Gracówka, oraz tramwaje wypożyczone z Poznania, Warszawy i Wrocławia, które w ramach wymiany na okres wakacji trafiły do stolicy Małopolski. W paradzie pojechały także najnowsze tramwaje MPK – Lajkonik i Krakowiak. Wyjątkowo pojechał w niej również wagon GT8S w wersji przed modernizacją.
Pojazdy wyjechały o godzinie 11 z zajezdni tramwajowej Podgórze (ul. J. Brożka 3) i przejechały przez centrum miasta do zajezdni tramwajowej Nowa Huta (ul. Ujastek 12). Do tramwajów można było wsiąść na terenie zajezdni Podgórze (wejście na teren zajezdni było możliwe od 10) oraz tylko na jednym przystanku na trasie parady – Teatr Słowackiego.
Przejazd historycznymi tramwajami był bezpłatny – uczestnicy otrzymali pamiątkowe bilety, które rozdawano w dniu parady w zajezdni Podgórze i które uprawniały do wejścia do konkretnych tramwajów.
Po przyjeździe na teren zajezdni Nowa Huta na uczestników parady czekało wiele atrakcji, m.in. przejazdy historycznymi wagonami na trasie z zajezdni do pl. Centralnego.
Była też możliwość wejścia do kabiny tramwaju, uczestniczenia w przejeździe tramwajem przez myjnię oraz zwiedzania miejsc serwisowania wagonów. Swoje stoiska miały również policja i straż miejska.
W dniu parady po raz ostatni w tym roku funkcjonowała także Krakowska Linia Muzealna obsługiwana przez historyczny tabor. Wyjątkowo kursy na linii 0 łączącej Dajwór na Kazimierzu i pętlę Salwator rozpoczęły się po przejeździe parady ok. godz. 13, według specjalnego rozkładu jazdy. Na linię 0 wyjechał wagon SN1 nr 59.