Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Po rozbudowie otwarto płytę górną Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie. ZDJĘCIA

  • Kraków
  • date_range Sobota, 2017.02.25 13:43 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 09:10 )
O sześć nowych stanowisk autobusowych, które potencjalnie mogą zwiększyć ilość kursów nawet o 450 dziennie, powiększył się Małopolski Dworzec Autobusowy po rozbudowie. Otwarcie odbyło się w sobotę, kiedy na dworcu panuje relatywnie mniejszy ruch.

fot: Tomasz Bździkot

Otwarto płytę górną Małopolskiego Dworca Autobusowego po rozbudowie

Oddajemy dzisiaj inwestycję, która integruje Krakowskie Centrum Komunikacyjne, łącząc górną i dolną płytę MDA z dworcem kolejowym, z przystankami komunikacji miejskiej i z lotniskiem, które zbliżyło się do nas na odległość 15 minut” - powiedział Marcin Fall, prezes Małopolskich Dworców Autobusowych.

Według niego inwestycję można nazwać bardzo trudną, nie tylko dlatego, że MDA nie był właścicielem terenu i dopiero po roku dysponował umową najmu. „Pod względem technicznym była ona trudna o tyle, że kubaturowo dobudowaliśmy prawie drugi dworzec, nie przerywając funkcjonowania istniejącego” – powiedział podczas otwarcia prezes MDA.

Z krakowskiego dworca autobusowego korzysta ok. 10 mln pasażerów rocznie, w ciągu doby przebywa tu od 90 tys. do 100 tys. osób. Średnio w ciągu doby odbywa się tu 1250 odpraw, co stanowi światową czołówkę. „Miło mi powiedzieć, że dzięki rozbudowie ten parametr się pogorszy” – dodał prezes MDA.

Jak podkreślił wicemarszałek województwa małopolskiego Wojciech Kozak, inwestycja jest sukcesem z punktu widzenia rozwoju turystyki, aktywności gospodarczej jak i dobrze skomunikowanej Małopolski.

„Dzisiaj ten dworzec jest elementem największego zintegrowanego węzła przesiadkowego w Polsce. Trzeba mieć świadomość, że to centrum komunikacyjne obsługuje wszystkie relacje komunikacyjne lokalne, regionalne, ogólnopolskie i międzynarodowe” – podkreślał z kolei wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.

Jak poinformował PAP prezes MDA Marcin Fall, Inwestycja trwała ok. półtora roku – łącznie z przestojem na przeprojektowanie niektórych elementów na prośbę PKP, będącego właścicielem terenu, w wyniku czego zmieniła się m.in. koncepcja wylotu tunelu Magda. Koszt rozbudowy MDA wyniósł ponad 20 mln zł.

 

PAP/bp

Wyślij opinię na temat artykułu

Najnowsze

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię