Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Tarnów: kto odpowiada za zalany przejazd pod wiaduktem?

  • Tarnów
  • date_range Czwartek, 2021.05.06 09:55 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 08:44 )
Kolejarze przerzucają się odpowiedzialnością z tarnowskimi drogowcami za zalanie przejazdu pod wiaduktem na Al. Tarnowskich, do którego doszło po ulewie 2 maja. Przejazd pod wiaduktem został otwarty z dwuletnim opóźnieniem w październiku i Polskie Linie Kolejowe zapewniały, że przepompownia, która obok powstała będzie sobie radziła z takimi sytuacjami. Także teraz kolejarze przekonują, że system odwodnienia działał poprawnie, natomiast ich zdaniem niedrożna była kanalizacja, za którą odpowiada Zarząd Dróg i Komunikacji. Tarnowscy drogowcy widzą sprawę inaczej.

Fotografia Ratownicza Konrad Sikorski / https://www.facebook.com/fotoratownicza

"Kolej przeprowadza prace na skarpie przy wiadukcie i ziemia, która jest wywożona tam, spłynęła na jezdnię i podczas intensywnych opadów deszczu to ona została z wodą zabrana do kratek, które zostały zamulone, a druga sprawa to jest to, że wpusty mostowe, które są zamontowane pod wiaduktem, tak naprawdę powinny być na moście" - mówi Krzysztof Kluza z tarnowskiego ZDiKu i dodaje, że tarnowscy drogowcy od początku budowy wiaduktu na Al. Tarnowskich zwracali uwagę na źle zaprojektowane wpusty, które nie będą dobrze odprowadzały wodę podczas intensywnych ulew. Kierownik działu utrzymania miasta, podkreśla, że ZDiK będzie oczekiwał poprawy tych elementów. 

Polskie Linie Kolejowe nie zgadzają się jednak z tezą, że „zamulenie” wpustów kanalizacji deszczowej nastąpiło w wyniku prac na terenie kolejowym. Zdaniem kolejarzy świadczy o tym fakt, że podobnie zatkane były wpusty znajdujące się po drugiej stronie obiektu, co wykazała wizja lokalna z 5 maja.

"PLK stoją na stanowisku, że zrealizowany system odwodnienia jest w pełni sprawny i wydajny. Jednak, by wszystko działało system musi być prawidłowo utrzymywany, a wpusty do kanalizacji muszą być regularnie czyszczone, szczególnie po okresie zimowym. Obowiązek ten spoczywa na lokalnym zarządzie dróg. Przesyłam zdjęcia nieprawidłowo utrzymanych wpustów, zarówno z al. Tarnowskich, jak i ul. Gumniskiej, do których oczyszczania przystąpiono dopiero po stwierdzonym problemie z drożnością w al. Tarnowskich". - podkreśla Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK S.A. 

 

Przypomnijmy, że przejazd pod wiaduktem na Al. Tarnowskich powstał z dwuletnim opóźnieniem, a cała inwestycja związana z budową wiaduktu oraz drogi pod nim trwała 4 lata. Wszystko przez ... problemy z wodami gruntowymi, z których opanowaniem nie mógł sobie poradzić wykonawca inwestycji. Kiedy zabezpieczenie udało się wybudować, Polskie Linie Kolejowe przekonywały, że to rozwiąże problem. Natomiast ochronę przed zalewaniem przejazdu pod wiaduktem miała zapewnić przepompownia. Ulewa z 2 maja brutalnie zweryfikowała jednak te zapewniania.  

 

 

Bartłomiej Maziarz/łk

 

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Wyślij opinię na temat artykułu

Najnowsze

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię