Po roku przerwy spowodowanej pandemią znów wracamy i mamy nadzieję, że miłośnicy muzyki klasycznej, mieszkańcy Podbabiogórza i nie tylko, skorzystają z tej ciekawej oferty kulturalnej. Tym bardziej, że koncerty odbywają się w urokliwych miejscach tej części Beskidów. Jest to również okazja do zwiedzenia wnętrz kościołów, w tym zabytkowych perełek.

Wyjątkowym wyróżnieniem dla festiwalu w 2021 r. jest patronat honorowy Jego Magnificencji, prof. dr. hab. Wojciecha Widłaka, Rektora Akademii Muzycznej
im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Natomiast od samego początku kierownikiem artystycznym festiwalu jest dr hab. Wacław Golonka prof. AMKP, znany organista, prowadzący intensywną działalność koncertową w Polsce i zagranicą, laureat wielu konkursów, doświadczony wykładowca oraz organizator wydarzeń muzycznych
.
Jest to niewątpliwie nobilitacja dla festiwalu i jednocześnie zapewnienie wysokiego poziomu artystycznego tej imprezy.

Koncert inaugurujący BFMOiK pt.: „Nieznane przestrzenie brzmieniowe” już wkrótce, 20 czerwca 2021 o godz. 15.30 w kościele pw. MB Nieustającej pomocy w Krzeszowie. Zapraszamy do zapoznania się z programem koncertu: www.stryszawa.pl, FB Beskidzkie Centrum Zabawki Drewnianej.

Wszystkim miłośnikom muzyki życzymy wielu artystycznych wrażeń oraz niezapomnianych kreacji muzycznych.

Przewidziane są cztery koncerty, które odbywają się w kościołach gminy Stryszawa: w Krzeszowie, Stryszawie i Lachowicach oraz jeden w Zawoi-Przysłop.
Po roku przerwy spowodowanej pandemią znów wracamy i mamy nadzieję, że miłośnicy muzyki klasycznej, mieszkańcy Podbabiogórza i nie tylko, skorzystają z tej ciekawej oferty kulturalnej. Tym bardziej, że koncerty odbywają się w urokliwych miejscach tej części Beskidów. Jest to również okazja do zwiedzenia wnętrz kościołów, w tym zabytkowych perełek.
Wyjątkowym wyróżnieniem dla festiwalu w 2021 r. jest patronat honorowy Jego Magnificencji, prof. dr. hab. Wojciecha Widłaka, Rektora Akademii Muzycznej
im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Natomiast od samego początku kierownikiem artystycznym festiwalu jest dr hab. Wacław Golonka prof. AMKP, znany organista, prowadzący intensywną działalność koncertową w Polsce i zagranicą, laureat wielu konkursów, doświadczony wykładowca oraz organizator wydarzeń muzycznych.
Jest to niewątpliwie nobilitacja dla festiwalu i jednocześnie zapewnienie wysokiego poziomu artystycznego tej imprezy.
Koncert inaugurujący BFMOiK pt.: „Nieznane przestrzenie brzmieniowe” już wkrótce, 20 czerwca 2021 o godz. 15.30 w kościele pw. MB Nieustającej pomocy w Krzeszowie. Zapraszamy do zapoznania się z programem koncertu: www.stryszawa.pl, FB Beskidzkie Centrum Zabawki Drewnianej.
Wszystkim miłośnikom muzyki życzymy wielu artystycznych wrażeń oraz niezapomnianych kreacji muzycznych.





















Krzeszów
Kościół MB Nieustającej Pomocy
12 maja godz.18.00

Stanisław Dziewior – trąbka
Wacław Golonka – organy

Program koncertu

J. Clarke         Trumpet Voluntary                   
G. F. Haendel         Suita D-dur na trąbkę i organy            
J. S. Bach         Preludium i fuga Es-dur BWV 552
            Sinfonia z kantaty BWV 156
J. Stanley         Trumpet Voluntary                   
F. A. Guilmant    Finale z sonaty d-moll op. 42 nr 1
M. Lorenc         Ave Maria (z filmu PASJA)       
G. Caccii         Ave Maria                    
W. Golonka        Improwizacja
E. Morricone         Gabriel`s Oboe (z filmu MISJA)       
M. A. Charpentier    Te Deum               

Stanisław Dziewior ukończył studia w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego
w Katowicach w 1983 r. Podstawowym nurtem jego działalności artystycznej jest praca w NOSPR w Katowicach, z którą związany jest od 1980 r. pełniąc obecnie funkcję trębacza solisty. Będąc muzykiem tej orkiestry wziął udział w kilkudziesięciu tourneés koncertowych w Europie, Ameryce Północnej i Południowej ora Azji, występując w wielu renomowanych salach koncertowych i podczas znaczących festiwali. Z NOSPR-em dokonał licznych nagrań dla wielu krajowych i zagranicznych wytwórni fonograficznych. Jako solista NOSPR nagrał dla potrzeb archiwalnych Polskiego Radia m. in. Koncert na trąbkę i orkiestrę A. Arutuniana oraz Koncert gotycki na trąbkę i orkiestrę A. Panufnika. W charakterze solisty występuje z orkiestrami filharmonicznymi w całym kraju. Często zapraszany jest do udziału w pracach jury wielu konkursów i przesłuchań muzycznych oraz w charakterze wykładowcy kursów i warsztatów muzycznych. Jest profesorem klasy trąbki w Akademii Muzycznej w Katowicach.

Wacław Golonka – absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie i Hochschulefür Musik w Wiedniu w klasie prof. Hansa Haselböcka. Dyplomy ukończenia studiów w zakresie gry na organach otrzymał z wyróżnieniem. Jest laureatem konkursów organowych w Pradze, Norymberdze i Pretorii (I nagroda). Działalność koncertowa zaprowadziła go do Azji, RPA, Ameryki Północnej oraz wielu krajów Europy. Występował między innymi w katedrach
w Wiedniu, Utrechcie, Chartres, Lozannie, dalej w salach koncertowych Filharmonii Narodowej w Warszawie, Berliner Philharmonie, Nottingam Albert Hall, Meistersingerhalle
w Norymberdze, Cleveland Museum of Art, sali Austriackiego radia ORF w Wiedniu, słowackiego radia w Bratysławie oraz wielokrotnie w sali B.Smetany w Pradze. W 1997 r. zagrał serię koncertów w USA, a w 2000, 2004 i 2009 r. odbył tourneé po Republice Południowej Afryki występując w najważniejszych ośrodkach muzycznych kraju. Występował jako solista z wieloma orkiestrami. Zrealizował wiele nagrań dla stacji telewizyjnych i radiowych. Wiele z nich prezentowanych jest w europejskiej sieci radiowej EBU. W swoim dorobku artystycznym zrealizował także nagrania na płyty CD. Jako kameralista współpracuje z wieloma artystami prezentując muzykę wszystkich epok i stylów. Szerokim polem jego działalności jest praca związana z organizacją festiwali muzycznych na południu Polski. Jest autorem nagrania oraz książki Sigfrid Karg-Elert (1877-1933) – w żywiole koloryzmu dźwiękowego. Obecnie jest doktorem habilitowanym Akademii Muzycznej w Krakowie a także wykładowcą w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Kard. A. Hlonda w Mysłowicach.

Lachowice
Kościół p.w. św. App. Piotra i Pawła
9 czerwca godz. 17.00


Renata Guzik – flet
Marzanna Japołł -Perlik – gitara
Jan Baciak – organy

Program koncertu

B. Marcello        Sonata e-moll
W.J. Lauffensteiner    Duetto A-dur
A. Vivaldi         Andante e-moll
M. Guliani        Douconcertante
J. L. Krebs          Opracowanie chorałowe "Christ lag in Todebanden" Krebs-WV 503
J.S. Bach         Duetto IV a-moll BWV 805
J.S. Bach         Toccata d-moll BWV 913
F. Kleynjans        Aria
E. Diemil        Petite Suite Medievale
H. Villa-Lobos     Bachianas Brasileiras
A. Piazzolla        Nightclub 1960
A. Piazzolla        Libertango

Renata Guzik w 1993 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fletu prof. Zbigniewa Kamionki. W lutym 2002 r. ukończyła Studia Podyplomowe w klasie fletu prof. Elżbiety Gajewskiej-Gadziny w Akademii Muzycznej w Warszawie. W 2007 roku rozpoczęła Studia Doktoranckie w klasie fletu prof. Barbary Świątek – Żelazny na
Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2010 r. została laureatką 40 konkursu projektów badawczych przyznawanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W 2012 r. odbyła staż w Pole Superieur d' Enseignement Artistique de Paris w klasie prof. Michela Moraguesa. Swoją edukację uzupełniała na różnych kursach w Polsce i zagranicą prowadzonych przez znanych muzyków. Uczestniczyła w licznych sympozjach, seminariach i festiwalach, m.in.: Piano Forum ’93 w Bazylei, Music Festival of Young Musician’s Society w Taego 1995 r. (Korea Płd.) Write and Play w Krakowie, Międzynarodowy Konkurs Młodej Kultury 1999 r. w Düsseldorfie (Niemcy), Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich Dni Muzyki Andrzeja Panufnika w Krakowie, 51 Festiwal Warszawska Jesień 2008 i wielu innych. W 2005 r. Dokonała nagrania płyty z utworami kompozytorów kanadyjskich dla Edmonton Composers’ Concert Society w Kanadzie. Koncertowała w wielu krajach Europy oraz w Korei Płd. Jest współzałożycielką zespołu „Ara Ensemble” wykonującego muzykę współczesną,  który został laureatem nagrody specjalnej V Międzynarodowego Konkursu Młodej Kultury w Dűsseldorfie w 1999 r.

Marzanna Japołł-Perlik, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończyła w 1993 w klasie gitary ad. Krzysztofa Sadłowskiego. Od tego też roku koncertuje w duecie wraz z flecistką Renatą Guzik, prezentując utwory w przekroju od baroku do muzyki XX wieku. Od 1990 roku współpracuje z Klubem Muzyki Współczesnej „Malwa”. Uzupełniała swoje umiejętności na kursach Mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pedagogów m.in.: Jorge Cardoso, Robert Ausell, Tomasz Zawierucha, Janusz Sochacki. Od roku 1995 roku prowadzi klasę gitary w szkole muzycznej I i II stopnia im. B. Rutkowskiego w Krakowie. Prowadzi także klasę gitary na wakacyjnych warsztatach muzycznych „Na góralską nutę” w Zakopanem.

Jan Baciak edukację muzyczną rozpoczął w wieku 8 lat. W 2008 roku ukończył z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II stopnia im. I. J. Paderewskiego w Krośnie. Obecnie jest studentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów dr hab. Marcina Szelesty oraz klawesynu prof. Magdaleny Myczki. W ramach programu stypendialnego Erasmus, studiował w Hochschule fur Musik und Theater w Hamburgu, w klasie prof. Wolfganga Zerera oraz prof. Pietera van Dijka. Współpracował m.in. z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej oraz Capellą Cracoviensis pod batutą takich dyrygentów jak Paul Esswood czy Andrew Parrott. Jest stypendystą International Summer School in Dartington, w ramach której odbył kurs mistrzowski prowadzony przez Davida Titteringtona. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich w Polsce i zagranicą prowadzonych przez wybitnych organistów m.in. Daniela Rotha, Gerharda Weinbergera, Juliana Gembalskiego, Lorenzo Ghielmiego, Andrew Hendersona. Jest laureatem kilku konkursów organowych.





Stryszawa
Kościół p.w. św. Anny
14 lipca godz. 16.30


Magdalena Niedbała – sopran
Renāte Stivrina – organy
Kamil Gumiela – saksofon

Program koncertu

G. Muffat            Toccata Sexta
J. S. Bach             Sonata g moll BWV 1020
G. Caccini            Ave Maria
S. Rachmaninoff        Vocalise op.34
Fr. Schubert            Ave Maria
R. Stivriņa            Sirius (z warstwą elektroniczną)
C. Franck            Panis Angelicus
M. Sawa             Fantazja koncertująca (na temat Bogurodzica)

Magdalena Niedbała w 2009 r. ukończyła z wyróżnieniem PSM I i II st. im. Grzegorza Fitelberga w Chorzowie w klasie śpiewu solowego. W marcu tego samego roku otrzymała pierwszą nagrodę oraz wyróżnienie za najlepsze wykonanie pieśni Mieczysława Karłowicza na Konkursie Międzyszkolnym w PSM I i II st. im. M. Karłowicza Katowicach. W kolejnych latach również otrzymywała nagrody i wyróżnienia w konkursach pieśni. W kwietniu 2012 r. miała swój solowy debiut na deskach Opery Krakowskiej w przedstawieniu „Czarodziejski Flet” W. A. Mozarta. Ponadto, w listopadzie 2012 r. została finalistką, a także otrzymała nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie pieśni S. Niewiadomskiego oraz nagrodę prof. Jadwigi Rappe na Międzyuczelnianym konkursie Polskiej pieśni artystycznej w Warszawie.
7 grudnia 2012 r., na Zamku Królewskim w Warszawie została nagrodzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Bogdana Zdrojewskiego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Jest również tegoroczną stypendystką Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia. Od roku 2013 współpracuje z zespołem Capella Cracoviensis, występując m.in. we Francji, pod batutą Vincenta Dumestry z orkiestrą La poeme Harmonique. Brała czynny udział w kursach mistrzowskich prof.: Paula Esswood'a (Anglia), Rosmarie Landry (Kanada), Evy Blachowej (Słowacja), Marka Rzepki (Niemcy), Piotra Kusiewicza (Polska) oraz Ryszarda Karczykowskiego (Polska). Aktualnie jest studentką Akademii Muzycznej w Krakowie, na wydziale wokalno - aktorskim w klasie śpiewu prof. Agnieszki Monasterskiej.


Renāte Stivriņa urodziła się w Dyneburgu (Daugavpils) na Łotwie; ukończyła College Muzyczny w Dyneburgu (fortepian, organy i dyrygenturę chóralną), a także Akademię Muzyczną im. J. Witołsa w Rydze (kompozycja u prof. Artura Maskata i fortepian u prof. Rafi Haradzanjana) tytułem licencjatu. W roku 2011 obroniła utwór magisterski pt.„Concerto per organo e orchestra” (pamięci Kamila Białuskiego) w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie kompozycji prof. Józefa Rychlika, który został wykonany w listopadzie ubiegłego roku w Filharmonii Krakowskiej. Ukończyła Studia Podyplomowe Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości  Audiowizualnej w Łodzi w 2011r.  Obecnie studentka II roku Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk – Podrazy oraz doktorantka w klasie kompozycji prof. Józefa Rychlika.
Uczestniczyła w kursach mistrzowskich pod kierownictwem prof. Heriberta Metzgera w Salsburgu (Austria), prof. Juliana Gembalskiego oraz prof. Gerharda Gnanna w Sejnach.  Zagrała recital organowy we Wrocławiu  na  II Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej  „Pax et bonum per musicam” (2005). Koncertuje i organizuje koncerty muzyki organowej na Łotwie od 2009 r. Uczestniczyła w wielu konkursach i festiwalach, m.in. Konkurs Młodych Muzykologów „Domino Nut” (I nagr., Łotwa, 2004), Konkurs Młodych Kompozytorów „Śpiewam Matce Bożej” (I nagr., Łotwa, 2005), Konkurs Młodych Kompozytorów Łotewskiego Radia (nagr. publiczności za komp. Roratecoeli na chór mieszany, 2007), Konkurs „Język dźwiękowy w muzyce Bliskiego Wschodu” (nagroda specjalna za  Dyptyk wschodni, Ryga, 2009) oraz Konkursie „Don Vincenzo Vitti” (III nagr. w kategorii „Utwory na organy solo” za kompozycje „Trzy prośby dziecka”(Włochy, 2011).
Przez kilka lat śpiewała w chórze, uczestniczyła w znaczących projektach muzycznych, brała udział w międzynarodowych warsztatach dla młodych kompozytorów, a także była stypendystką fundacji łotewskiej „Vitolufonds” (2005 - 2009). Obecnie jest stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Polsce.  Autorka kompozycji na orkiestrę symfoniczną, chóry a cappella, zespoły kameralne, fortepian, organy, utwory elektroniczne oraz ścieżki do filmów animowanych i krótkometrażowych. Jej kompozycje wykonane były podczas Międzynarodowych Dni Muzycznych Kompozytorów Krakowskich (2009, 2010,2012), Festiwalach Filmów Animowanych OFAFA 2011, 2013, KAN 2012  „Młodzi i Film 2011” oraz wielu innych międzynarodowych. Współpracowała z Łotewską Narodową Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną Liepājas, Wrocławską Orkiestrę Kameralną „Leopoldinum” oraz Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest członkiem Związku Kompozytorów Łotewskich.

Kamil Gumiela - absolwent PSM I st. w Tomaszowie Lubelskim oraz Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie. Od 2009 r. jest studentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr hab. Andrzeja Rzymkowskiego.
Swoje umiejętności doskonali na wielu kursach mistrzowskich u wybitnych saksofonistów muzyki klasycznej i jazzowej m.in. u Guntera Preisnera (Niemcy), Massimo Mazzoni (Włochy), Sundara Viswanathana (Kanada), Benjamina Drazena (USA), Bernarda Steuera, Pawła Gusnara, Macieja Sikały, Piotra Barona, Jerzego Główczeskiego, Tomasza Szukalskiego. Do jego najważniejszych osiągnięć muzycznych można zaliczyć: Ogólnopolski Festiwal Saksofonowy (Przeworsk  2003) – I miejsce, Przesłuchania Instrumentów Dętych Drewnianych (Mielec 2007) – I miejsce, laureat IV Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Muzyków (Jasło 2009). Ma za sobą wiele koncertów w kraju i zagranicą. Koncertował jako solista z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej, uczestniczył w nagraniach dla TVP. Występował na różnych festiwalach muzycznych m.in: 7th Mozg International Contemporary Music & Visual Arts Festival (Bydgoszcz,) AXES. Triduum Muzyki Nowej (Kraków) 24. Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich (Kraków), Carpathia Festival (Rzeszów). Kamil Gumiela dokonał prawykonań utworów współczesnych kompozytorów, m.in. Zaida Jabri, Alessandro Grego, Urosa Rojko, Martyny Koseckiej, Alaksandra Porakha, Renāte Stivriņa, Anny Weber, Mohammada Hadiego Ayanboda. Jest członkiem zespołu Glyptos Ensemble wykonującego muzykę współczesną współpracując z kompozytorem Zaidem Jabri (Syria)