podłęże-piekiełko
Połączenie „Podłęże – Piekiełko” jedną z najważniejszych inwestycji w aktualizacji programu kolejowego
Budowa nowego połączenie kolejowego nazywanego potocznie "Podłęże – Piekiełko" to jedna z najważniejszych inwestycji, która ma zapewnione finansowanie dzięki aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego - przekazało w środę Ministerstwo Infrastruktury.
Nowa linia kolejowa z Nowego Sącza do Chabówki - konsultacje, czy protesty?
Mieszkańcy Mszany Dolnej domagają się dodatkowych konsultacji przebiegu modernizowanej linii kolejowej z Nowego Sącza do Chabówki. W tle pojawia się groźba protestów, które mogłyby zagrozić nie tylko modernizacji tego fragmentu, ale także większej inwestycji, czyli budowie nowej linii Kraków - Podłęże - Piekiełko. Czego domagają się mieszkańcy i jak groźne mogą być ewentualne protesty?
Jeszcze w tym roku powinien być gotowy projekt trasy kolejowej „Podłęże – Piekiełko”
Rozpoczynają się ostatnie prace hydrologiczne i geologiczne, potrzebne do przygotowania dokumentacji. Nowa linia skróci czas dojazdu pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza do około 50 minut, a do Zakopanego do niespełna dwóch godzin.
Polskie Linie Kolejowe mogą w końcu podpisać umowę na wykonanie pierwszego etapu linii Podłęże-Piekiełko
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie jednej z firm. Zgodnie z przetargiem, projekt jak i prace przygotowawcze wykona, często współpracująca z PKP, spółka Egis Rail.
Skarga na przetarg na dokumentację linii Kraków–Podłęże–Piekiełko uwzględniona po raz trzeci
Będzie kolejne opóźnienie w przygotowaniach dokumentacji dla budowy linii kolejowej Kraków – Podłęże – Piekiełko. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła skargę na przetarg. Rzeczniczka Izby Magdalena Grabarczyk tłumaczy, że argument odrzucenia jednej z ofert z powodu rażąco niskiej ceny był niewystarczający i Izba nakazała PKP ponownie wybrać najkorzystniejszą ofertę.
Trzecia próba rozstrzygnięcia przetargu na dokumentację linii Kraków-Podłęże-Piekiełko
Już po raz trzeci PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały najlepszą ofertę w przetargu na dokumentację dla budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. Po raz trzeci wybrano ofertę tego samego konsorcjum, którego liderem jest francuska firma. Poprzednio dwukrotnie wybór unieważniała Krajowa Izba Odwoławcza po proteście drugiego z oferentów uczestniczących w przetargu. Jeśli tym razem nie będzie protestów, Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę z wykonawcą dokumentacji w pierwszych dniach grudnia.
Minister A. Adamczyk: linią Podłęże-Piekiełko pojedziemy w 2026 r.
Przejazd pociągiem z Krakowa do Zakopanego w niespełna dwie godziny, jest coraz bardziej realny. Wszystko dzięki budowie nowej trasy kolejowej ze stolicy Małopolski na Sądecczyznę i Podhale przez Podłęże-Piekiełko. Przetarg na wykonanie projektu został już ogłoszony. Dziś minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział w Mszanie Dolnej, że pierwsze pociągi przejadą po nowej trasie w 2026 roku.
Coraz bliżej budowy linii kolejowej Podłęże-Piekiełko
Jest pierwszy przetarg na długo oczekiwaną inwestycję kolejową, czyli budowę linii Podłęże-Piekiełko. Polskie Linie Kolejowe poszukują firmy, która zajmie się nadzorem nad pracami przygotowawczymi.
Budowa linii kolejowej Kraków-Podłęże-Piekiełko na rządowej liście Krajowego Planu Kolejowego
Decyzja zapadła – budowa nowej linii kolejowej z Krakowa przez Podłęże do Piekiełka została wpisana do oficjalnych rządowych dokumentów. Na liście podstawowej, przyjętego przez rząd Krajowego Planu Kolejowego, znalazły się dwa z trzech etapów inwestycji. Pierwszy to wykup gruntów i opracowanie projektu. W drugim etapie gruntownej modernizacji ma być poddana istniejąca dziś linia z Nowego Sącza do Chabówki. Na trzeci etap, czyli samą budowę linii Podłęże – Piekiełko wciąż brakuje ok. 3 mld zł.
Z Ministerstwa Infrastruktury płyną dobre wieści dla budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko
Finał konsultacji społecznych Krajowego Planu Kolejowego przynosi dobre wieści o szansach budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. W opublikowanym na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa raporcie, resort podtrzymuje decyzje o wpisaniu dwóch pierwszych etapów inwestycji na podstawową listę programu. Ministerstwo odrzuciło też wnioski, kwestionujące blokowanie blisko 6 miliardów złotych na inwestycję, która nie jest jeszcze w pełni przygotowana.
Są zapowiedzi inwestycji na Sądecczyźnie w ciągu najbliższych 10 lat: modernizacji drogi nr 75 i linii kolejowej
Droga krajowa nr 75 z Nowego Sącza do Krakowa zostanie zmodernizowana do 2023 roku – zapowiedział w Nowym Sączu Witold Słowik. Wiceminister Rozwoju twierdzi, że największym problemem Nowego Sącza jest brak szybkiego połączenia z Krakowem. Priorytetem oprócz połączenia drogowego ma też być budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko.
Dokumentacja linii kolejowej Kraków – Podłęże – Piekiełko powstanie do 2019 roku
Do 1 stycznia 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. Do tego czasu wyłoniony ma zostać również wykonawca trasy. Budowa nowego połączenia znalazła się na liście podstawowej Krajowego Planu Kolejowego do roku 2023.
Najpierw miliony, potem miliardy potrzebne na budowę linii kolejowej Kraków-Podłęże-Piekiełko
7 mld 150 mln zł – na tyle opiewa najnowszy szacunek kosztów budowy linii kolejowej z Krakowa przez Podłęże do Piekiełka. Taka kwota jest zapisana w aktualizowanym studium wykonalności inwestycji i została podana podczas posiedzenia senackiej komisji infrastruktury. Najważniejszym efektem tego posiedzenia jest rekomendacja dla rządu by w budżecie państwa znaleźć pieniądze na projekt i rozpocząć starania o fundusze na budowę linii w Brukseli.
Linia kolejowa Podłęże - Piekiełko za 9 miliardów złotych. Czy powstanie do 2020 roku?
Dopiero w przyszłym roku mają zapaść pierwsze decyzje w sprawie ewentualnej budowy kolejowej trasy z Podłęża do Piekiełka. To ważny szlak, który skróciłby podróż z Krakowa do Zakopanego do dwóch godzin - a do Nowego Sącza do 90 minut. Koszt ma jednak wynieść aż 9 miliardów złotych. Dlatego Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju jest bardzo ostrożne i czeka na wyniki dokładnej analizy tego projektu.
Z Krakowa do Nowego Sącza 3 razy szybciej. PKP wybrało wariant linii kolejowej Podłęże-Piekiełko
Jak poinformował na Twitterze Andrzej Gut-Mostowy, poseł Platformy Obywatelskiej, PKP wybrało wariant połączenia kolejowego, które trzykrotnie skróci podróż z Krakowa do Nowego Sącza. Wybrany przebieg trasy zakłada budowę ponad 58 km torów, 11 tuneli i 7 estakad. Pociągi na nowej trasie miałyby rozwijać prędkość 160 km na godzinę. Ograniczenie prędkości planowane jest jedynie w rejonie stacji Tymbark.
Linia kolejowa Podłęże - Piekiełko może powstać do 2020 roku
Nie za 15, a za pięć lat. Jak dowiedziało się Radio Kraków, rosną szanse, że połączenie kolejowe, które trzykrotnie skróci podróż z Krakowa do Nowego Sącza powstanie do 2020 roku. Teraz pociągi jeżdżą przez Tarnów, ale budowa trasy z Podłęża do Piekiełka ma to zmienić. Modernizacji szybciej niż planowano doczeka się też prawdopodobnie linia prowadząca przez Chabówkę do Nowego Sącza i Zakopanego.
Sądecczyzna doczeka się ważnych inwestycji?
Na te decyzje cała Sądecczyzna czeka od lat. W czwartek w Warszawie rozpoczynają się negocjacje kontraktu regionalnego dla Małopolski. Na liście inwestycji jakie mają być w nim zapisane jest także budowa drogi z Brzeska do Nowego Sącza i linii kolejowej Kraków – Podłęże – Piekiełko, których brak uznawany jest za największa przeszkodę, hamującą rozwój południowej części regionu.
Kiedy szybka kolej Nowy Sącz – Kraków? SONDAŻ
Połączenie kolejowe między Krakowem a Nowym Sączem przez Podłęże- Piekiełko znacznie skróciłoby czas podróży między tymi miastami. Teraz podróż trwa kilka godzin, choć odległość wynosi niewiele ponad 100 km. Jak wynika z sondażu TNS OBOP dla Radia Kraków, mieszkańcy Nowego Sącza nie są jednak w tej kwestii optymistami.
Najnowsze
-
07:14
Powstała kilkanaście lat temu, nie zaczęła jeszcze działać. Co dalej ze stacją uzdatniania w Szczawie?
-
06:51
Miłośnicy muszą jeszcze poczekać. W Tatrach nie ma warunków do narciarstwa skiturowego
-
06:26
Chłodny i pochmurny wtorek w Małopolsce. Noc z ochłodzeniem
-
06:23
Pożar domu w Łętowni koło Jordanowa. Jedna osoba ranna
-
06:03
Mglisty poranek w Krakowie. Znowu są kłopoty na lotnisku w Balicach
-
18:09
Śmiertelny wypadek w Tatrach. 20-latek zginął po upadku z Kozich Czub
-
17:08
Mgła nad lotniskiem. Część rejsów przekierowana
-
17:04
Policyjna interwencja w Myślenicach i film w sieci. Transparentność czy przekroczenie granicy?
-
17:00
Konflikt prawny o Zakład Opiekuńczo Leczniczy. Na ścianach grzyb, los pacjentów niepewny
-
16:31
Zderzenie samochodu osobowego z ciężarówką w Nowym Sączu. DK 75 zablokowana
-
15:37
Choinka prosto z lasu? Jedź do nadleśnictwa w Olkuszu, Chrzanowie i Andrychowie
-
15:22
Telefony a relacje z dziećmi
-
15:15
Na bilecie miesięcznym Kolei Małopolskich pojedziemy wybranymi pociągami PKP Intercity
-
12:10
Ingres kard. Grzegorza Rysia. Dominika Kozłowska: „Nie chodzi o gesty na kontrze”