Wcześniej z wielu miejsc Polski dobiegały informacje o awarii terminali płatniczych w sklepach i punktach handlowych oraz na stacjach benzynowych. Nie działały płatności kartą oraz BLIK.
Przedstawiciel Związku Banków Polskich informował, że awaria leży po stronie jednego z operatorów, a nie banków.
W komunikacie opublikowanym tuż przed godz. 14 w serwisie Facebook firma e-Service przekazała klientom informację o awarii.
Drodzy Klienci, wystąpiła awaria w działaniu usług płatności bezgotówkowych. Tuż po jej zdiagnozowaniu rozpoczęliśmy intensywne prace nad przywróceniem pełnej sprawności systemu. Nasz zespół techniczny pracuje nad rozwiązaniem tak szybko, jak to możliwe
- brzmi jego fragment.
Problemy z płatnością kartą oraz BLIK-iem potwierdzały także zgłoszenia w serwisie Downdetector. Podobny komunikat zamieścił portal branżowy niebezpiecznik.pl.
A jeśli płaciliście dziś kartą, sprawdźcie, czy transakcja nie została naliczona dwa razy
- sugerują eksperci.
Obecnie sytuacja z pracą systemów wraca do normy
- zapewnia minister cyfryzacji. Krzysztof Gawkowski. Napisał w mediach społecznościowych, że powody awarii są analizowane, ale obecnie nic nie wskazuje na to, aby był to atak z zewnątrz.
Firma eService jest agentem rozliczeniowym w Europie Środkowej, dostarczającym rozwiązania dla transakcji bezgotówkowych, tj. terminale płatnicze, płatności online dla sklepów internetowych oraz usługi rozliczania kart płatniczych. Prowadzi działalność w 12 krajach kontynentu.