To będzie duża zmiana dla ruchu lokalnego, dla kierowców z północno-wschodniej części aglomeracji krakowskiej, którzy poprzez węzeł Łuczyce będą mogli wjechać już w kierunku Krakowa i Warszawy, a na węźle Raciborowice będą mogli wjechać w kierunku Krakowa. Ten kierunek był do tej pory zamknięty.
Trasa S7 Widoma - Kraków
W grudniu oddano do użytku 13,3 km trasy od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. W budowie jest 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. Dla porównania, na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są „tylko” 34 takie obiekty.
Skomplikowanie prac na tej trasie wiązało się też z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej).
Pod koniec roku GDDKiA udostępni kierowcom 2-kilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta. W drugiej połowie 2026 roku - otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy.
Dofinansowanie UE
Droga ekspresowa S7 otrzymała 629 130 205,03 zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420 700 000,00 zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Koszt prac to prawie 1,7 mld zł. Odcinek buduje konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź.