- Z tego co się orientujemy, Koleje Małopolskie wystąpiły do nas o dalsze wypożyczanie pracowników. Chodzi o około 50 osób. Brak tej liczby nie pozwoli Kolejom Małopolskim na wyjazd na linię do Tarnowa - mówi Ireneusz Dynowski.
W sprawie wypożyczenia pracowników do Kolei Małopolskich w Krakowie pojawić się ma prezes ogólnopolskich Przewozów Regionalnych, Krzysztof Mamiński. Pociągi spółki urzędu marszałkowskiego na trasę do Tarnowa i Nowego Sącza mają wyjechać już w najbliższą niedzielę. Władze zapewniają, że połączenie nie jest w żadnym wypadku zagrożone.
Oświadczenie Urzędu Marszałkowskiego w sprawie uruchomienia trzeciej trasy SKA:
Decyzja Zarządu Województwa Małopolskiego o przejęciu przez spółkę Koleje Małopolskie kolejnego połączenia jest podyktowana pewnością, że wojewódzki przewoźnik doskonale spełni pokładane w nim nadzieje. Udowodnił to przez ostatnie 2 lata – w trakcie których na obsługiwane przez Koleje Małopolskie trasy wracali podróżni, których we wcześniejszych latach zniechęcili inni operatorzy kolejowi. Wojewódzka spółka pokazuje, że koleją można podróżować nie tylko szybko i wygodnie, ale też w dobrej cenie. W efekcie z każdym miesiącem wzrasta liczba pasażerów, która wybiera Koleje Małopolskie – do końca tego roku spółka z pewnością przewiezie ponad 6,5 mln osób.
Pozytywny wizerunek Kolei Małopolskich wśród pasażerów przekłada się też w oczywisty sposób na dobrą opinię wśród aktualnych, jak i potencjalnych pracowników. Obecnie 65% zatrudnionych w Kolejach Małopolskich to specjaliści, którzy przeszli ze spółki Przewozy Regionalne. Są to pracownicy na stanowiskach: maszynista pojazdów trakcyjnych, kierownik pociągu, dyspozytor oraz administracja. Wszyscy pracownicy zatrudnieni są na umowę o pracę i posiadają wymagane prawem niezbędne kwalifikacje czy ważne badania lekarskie wystawione przez kolejową medycyną pracy. Warto podkreślić, że dotychczas nikt z odpowiednim doświadczeniem, kto zgłosił chęć pracy w Kolejach Małopolskich, nie otrzymał decyzji odmownej.
W najbliższej przyszłości spółka Koleje Małopolskie będzie dalej rozszerzać swoją ofertę przewozową, a w kwietniu 2017 roku rozpocznie budowę zaplecza technicznego, które od września 2018 roku może obsługiwać także tabor kolejowy innych przewoźników. W związku z tym będzie w dalszym ciągu tworzyć nowe miejsca pracy, co w ogólnie trudnej sytuacji kolejowej jest z pewnością małopolskim ewenementem."
(Bartłomiej Grzankowski/ko)