Duża część tej kwoty nie trafi na szyny czy perony, ale na wzmocnienie trudnego górskiego terenu, żeby pociągi mogły jeździć bardzo szybko
- zaznacza Marcin Mochocki, członek zarządu PKP PLK ds. inwestycji. I wylicza:
Inwestycja to 15 kilometrów linii kolejowej, dwa przystanki (Raba Niżna, Mszana Dolna Marki) i jedna stacja (Mszana Dolna), kilkadziesiąt obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt nad DW 968, duży most nad Mszanką i wiadukt kolejowy nad drogą numer 28
Wykonawca ma dwa lata na zakończenie inwestycji.
Przebudowa fragmentu trasy kolejowej 104 z Rabki Zaryte przez Mszanę Dolną do Kasiny Wielkiej - to część większego projektu Podłęże-Piekiełko. Podpisana właśnie umowa oznacza, że prace będą się teraz prowadzone na połowie z 10 odcinków planowanej trasy. Dzięki inwestycji pociągi rozwiną prędkość do 120 km/h. Podróż z Krakowa do Mszany Dolnej zajmie 40 minut, z Krakowa do Nowego Sącza niecałą godzinę, a z Krakowa do Zakopanego 90 minut.