Uroczyste otwarcie ponad dwukilometrowego odcinka tunelowego trasy S7 pomiędzy Naprawą a Skomielną – Białą nastąpiło 12 listopada. Limit prędkości w tunelu im. Marii i Lecha Kaczyńskich wynosi 100 km/h. Funkcjonuje tam odcinkowy pomiar prędkości, a każdy kierowca, który zbyt szybko pokona odcinek, musi liczyć się z mandatem. W tunelu zamontowano osiem kamer, które wykonują pomiary prędkości na dwóch pasach ruchu w obydwu kierunkach: w stronę Zakopanego i w stronę Krakowa.

Ze statystyk GITD wynika, że w nitce tunelu w kierunku Krakowa prędkość przekraczana jest znacznie częściej, niż w kierunku przeciwnym. W kierunku północnym w okresie od 12 grudnia do 11 stycznia, urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały 1 tys. 654 wykroczeń, natomiast w kierunku Zakopanego było ich 794 wykroczenia.

Większość przekroczeń prędkości w tunelu w drugim miesiącu jego funkcjonowania, bo aż 76 proc. z wszystkich zarejestrowanych, to przekroczenia w przedziale od 11 do 20 km/h. Tylko około 1 proc. stanowią przekroczenia dozwolonej prędkości o więcej niż 50 km/h.

Z danych GITD wynika, że najwyższa zarejestrowana prędkość, z jaką samochód pokonał tunel to nadal 201 km/h, a ten niechlubny „rekord” ustanowił kierowca w pierwszym miesiącu po otwarciu tunelu. W okresie od 12 grudnia do 11 stycznia z kolei zarejestrowano maksymalną prędkość 180 km/h.

System odcinkowego pomiaru prędkości, został zamontowany w tunelu na prośbę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Uzyskał też pozytywną opinię policji.

Budowa tunelu w ciągu Zakopianki kosztowała niemal jeden miliard zł i prace nad jego powstaniem trwały pięć lat i siedem miesięcy. Dzięki inwestycji podróżujący od Zakopanego w stronę Krakowa mogą obecnie przejechać dwupasmową drogą szybkiego ruchu już od Rdzawki do węzła z autostradą A4 w Krakowie. Budowa kolejnego odcinka dwupasmowej Zakopianki pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem jest w toku, a otwarcie tego odcinka zaplanowano na przyszły rok.