Przejście podziemne w Poroninie będzie miało 27 metrów długości. Nowy obiekt z windami zapewni dojście do peronów podróżnym. Przejście ułatwi również komunikację w rejonie ruchliwego węzła drogowego, gdzie droga krajowa nr 47, czyli popularna Zakopianka, krzyżuj się z drogą wojewódzką nr 961 i drogami lokalnymi. Inwestycję wykona konsorcjum firm: Probudowa Sp. z o.o. z Wrocławia - lider konsorcjum i PBW INŻYNIERIA Jacek Garbacz – partner.
„Systematycznie poprawiamy standard na polskich stacjach i przystankach kolejowych. Wierzymy, że kolej musi się zmieniać i cieszymy się, że pasażerowie doceniają dobre zmiany, jakie zachodzą na polskiej kolei” – skomentował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.
Na stacji w Poroninie pasażerowie korzystają już z nowego peronu dwukrawędziowego; powstały tam także nowe wiaty przystankowe, ławki i tablice informacyjne oraz oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych. Podobne wyposażenie znajdzie się niebawem na kolejnym peronie, który zostanie przebudowany przy budynku stacji.
Przejście podziemne w Poroninie powstanie w ramach większego projektu - „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Projekt o wartości ponad 1,1 mld zł netto jest współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Po zakończeniu prac na trasie Kraków – Zakopane powstanie m.in. 27 zmodernizowanych i siedem dodatkowych przystanków, dostosowanych m.in. do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.