Na ulicy Krakowskiej powstał między innymi nowy wiadukt. W jego pobliżu przebudowano jezdnie, chodniki i zjazdy do okolicznych posesji. Zamontowano też nowe oświetlenie. Zgodnie z planem prace miały trwać 24 miesiące, ale udało się je skrócić do 18 miesięcy.
"Bardzo się cieszymy, wreszcie będzie normalny ruch" - mówią mieszkańcy.
Szczególnie odetchnęli z ulgą sądeczanie zamieszkujący osiedle Helena.
W sumie na terenie miasta przebudowany jest pięciokilometrowy odcinek torowiska. Nowe wiadukty powstają jeszcze nad ulicami Kolejową, Węgierską i Starowiejską. Budowany jest też nowy most kolejowy nad Dunajcem, a w rejonie ulicy Kościuszki i Mickiewicza powstają mury oporowe zabezpieczające tory.
Chcemy zakończyć przebudowę wszystkich ulic i roboty zasadnicze – podkreśla w rozmowie z reporterem Radia Kraków Mateusz Wanat ze spółki PKP PLK.
Modernizacja linii kolejowej na ternie Nowego Sącza i sąsiednich Kleczan to koszt blisko 800 milionów złotych. Linia kolejowa, która jest budowana w Nowym Sączu, to część projektu pod nazwą Podłęże – Piekiełko. Będzie on gotowy do 2030 roku. Dzięki nowej trasie podróż pociągiem z Nowego Sącza do Krakowa potrwa 60 minut.