Główny pomysł kampanii oparty jest na rebusie, który - odwołując się do ciekawości i poczucia humoru - ma być grą z odbiorcą. Forma rebusu ma zaangażować odbiorcę do odczytania ukrytej informacji, którą jest liner Radia Kraków: „Nadajemy do myślenia”. „Ukryte” w rebusie hasło to nie tylko kluczowy element kreacji, ale i istota naszego przekazu. W czasach pogłębiającej się polaryzacji, fake newsów i dezinformacji to hasło definiuje, kim chcemy być: medium, które traktuje słuchacza poważnie i oferuje treści wysokiej jakości w atrakcyjnej i przyjaznej formie. To właśnie chcemy zakomunikować poprzez tę kampanię.
Pierwsza odsłona kampanii – prowadzona w Krakowie – wystartowała 16 czerwca i potrwa dwa tygodnie. Obejmuje nośniki typu citylight oraz tzw. okrąglaki, a towarzyszyć jej będą publikacje w mediach społecznościowych oraz konkursy dla słuchaczy, w których wygrać będzie można gadżety z limitowanej serii: kubki i torby płócienne z wykorzystywanymi w kampanii rebusami.
Drugi etap, planowany na przełom września i października, rozszerzy kampanię na największe miasta Małopolski, obejmując również nowe formaty zewnętrzne.
Długofalowym celem kampanii jest nie tylko budowanie rozpoznawalności marki „Radio Kraków”, ale przede wszystkim odzyskiwanie zaufania słuchaczy w czasach rosnącej dezinformacji. Z opublikowanego w ubiegłym roku raportu Europejskiej Unii Nadawców (EBU) wynika, że w krajach, w których zaufanie do mediów publicznych jako źródła informacji jest wysokie, tam demokracje funkcjonują lepiej, polaryzacja jest mniejsza a odporność obywateli na dezinformację większa. Niemal we wszystkich krajach UE zaufanie do mediów publicznych jako źródła wiarygodnych informacji deklaruje zdecydowana większość obywateli. Tylko w dwóch krajach – w Polsce i na Węgrzech – ten wskaźnik jest radykalnie niższy, poniżej 30%. Co więcej w Polsce większym zaufaniem cieszą się informacje pozyskiwane w social mediach.
Radio Kraków - jako medium publiczne - staje więc przed szczególnym wyzwaniem . Dlatego też naszym strategicznym celem jest odbudowanie zaufania i wiarygodności . Temu służą konsekwentne zmiany w Radiu Kraków, a kampania jest ich ważnym elementem.
Kreację kampanii przygotowała – nagradzana w branżowych konkursach i specjalizująca się w brandingu - agencja TOFU Studio.
Marcin Pulit, Redaktor Naczelny Radia Kraków