Ponad 30 mln zł wydadzą PKP Polskie Linie Kolejowe na remonty obiektów na trasie 94 łączącej Kraków i Oświęcim. Piotr Hamarnik z zespołu prasowego firmy podał, że między innymi zmodernizowany zostanie most kolejowy na Skawie pomiędzy Zatorem a Spytkowicami - do końca listopada.
„Dzięki naprawie stalowej konstrukcji znikną ograniczenia prędkości w tym miejscu, a pociągi będą mogły pokonywać przeprawę z prędkością do 100 km na godzinę” – tłumaczy Hamarnik.
W najbliższych miesiącach na odcinku linii 94 pomiędzy Krakowem Bonarką i Krakowem Opatkowicami zakończy się oczyszczanie i stabilizowanie nawierzchni torów. Do końca lipca potrwają podobne prace między Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą. „Działania specjalistycznych, ciężkich maszyn torowych pozwolą na utrzymanie parametrów linii kolejowej, poprawę komfortu przejazdu i bezpieczeństwa ruchu pociągów” – wyjaśnił Hamarnik. PKP PLK zmodernizuje perony na przystankach w Zelczynie i Wielkich Drogach. „Dzięki temu zostanie ułatwiony dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Poprawi się wygoda korzystania z przystanków” – przekonuje.
Hamarnik przypomina, że Polskie Linie Kolejowe na szlaku łączącym Kraków ze Skawiną i Oświęcimiem wyremontowały już perony na przystankach Spytkowice Kępki, Brzeźnica i Półwieś, a nowe przystanki powstały w Zatorze, Skawinie i Krakowie. „W latach 2019–2024 PLK przeznaczyły około 400 mln zł na poprawę warunków podróży na linii kolejowej 94” – powiedział.
Łącząca Kraków Płaszów z Oświęcimiem linia 94 ma długość 64,5 km.