Jak poinformował Hamarnik w poniedziałek, zmiany dotyczą bulwarów wiślanych i obejmą ruch pieszy i rowerowy. Piesi i rowerzyści zostaną skierowani obejściem po chodniku wzdłuż ul. Podgórskiej, na odcinku od kładki o. Bernatka do mostów kolejowych. „W tym etapie nie będzie zmian dla ruchu samochodów” - zaznaczył przedstawiciel PLK.
Budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle to jeden z kluczowych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego. Pierwszy z trzech nowych mostów został oddany do użytku w maju 2020 roku.
Dobiegające końca prace modernizacyjne linii średnicowej polegają na zastąpieniu dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowaniu na nich czterech torów. W ramach zadania powstają również nowe mosty na Wiśle, a także przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Zakończenie zasadniczych prac planowane jest w tym roku.
W sumie PLK przebudowują odcinek torów o długości 20 km. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h. Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro.