Jak poinformowała w piątek rzeczniczka Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie Magdalena Gala, transportowane wrota przeciwpowodziowe są przeznaczone dla portów Płaszów i Kujawy w stolicy Małopolski. Budowa dwóch bram przeciwpowodziowych w tych lokalizacjach jest jednym z elementów domykających system ochrony Krakowa przed powodzią.

Według informacji przekazanych przez przedstawicielkę Wód Polskich załadunek elementów wrót przeciwpowodziowych rozpocznie się w piątek w siedzibie firmy POM Krapkowice (woj. opolskie), gdzie zostały wyprodukowane.

„Transport elementów rozpocznie się w godzinach nocnych i będzie ze względów bezpieczeństwa i obowiązujących procedur prowadzony tylko w tych godzinach” - zapowiedziała Gala.

Rozładunek elementów w Portach Płaszów i Kujawy planowany jest w poniedziałek około godziny 4 nad ranem.

Ciężar całkowity elementów stalowych dwóch bram wynosi prawie 80 t. Wymiary jednego skrzydła wrót, które będą montowane w porcie Płaszów mają ponad 6 m szerokości i ponad 11 m wysokości, a ciężar jednego skrzydła to ponad 15 t. W porcie Kujawy, ciężar jednego skrzydła wrót wynosi ponad 10 t, a jego wymiary to przeszło 6 m szerokości i 7 m wysokości.

Transport ponadgabarytowych elementów pojedzie trasą: Krapkowice ul. Prudnicka (DW409), ul. 1 Maja (DW409), ul. Ks. Koziołka (DW409), - rondo – DW423 węzeł Krapkowice (PK Gogolin) – wjazd na A4 – A4 Strzelce Opolskie – A4 – gr. Al. opolskiego i śląskiego o/Katowice – wjazd A4,wyjazd A1; O/Łódź – wjazd A1, wyjazd DK42 O/Kielce – wjazd DK42, wyjazd S7 gr. Al. świętokrzyskiego – Moczydło budowa S7 – Miechów – w. Szczepanowice – DW772 – Słomniki – DW775 – Proszowice – DW776 Kraków ul. Kocmyrzowska – Darwina, Blokowa, Łowińskiego, Ujastek, al. Solidarności, Ujastek Mogilski –w. Kraków Nowa Huta – DK79 – do Kraków Al. Jana Pawła II, Ul. Nowohucka. Elementy przeznaczone do Portu Płaszów dotrą na ul. Na Zakolu Wisły, a do Portu Kujawy - na ul. Dymarek.