Jak przekazał w piątek Piotr Hamarnik z PKP PLK, modernizacja stacji w Podborach Skawińskich i przebudowa przystanku Skawina Zachodnia to efekt większej inwestycji realizowanej na odcinku Kraków – Skawina – Oświęcim o wartości 250 mln zł. Dzięki niej od grudnia ub.r. przywrócono kursowanie regularnych pociągów pasażerskich między Skawiną i Krakowem.
Od niedzieli takie pociągi będą także obsługiwać przystanek Skawina Zachodnia i stację Podbory Skawińskie. Podróż z nich do Krakowa zajmie poniżej 30 minut.
„Nowe połączenia kolejowe umożliwią dojazd do Krakowa w czasie krótszym niż połączenia drogowe” - ocenił przedstawiciel PLK.
W ramach inwestycji przystanek Skawina Zachodnia został przesunięty o kilkaset metrów. Dzięki temu perony są bliżej osiedli. Podróżni mają do dyspozycji dwa perony połączone przejściem podziemnym, wyposażone w windy.
Przebudowana stacja Podbory Skawińskie zlokalizowana na terenie Borku Szlacheckiego posiada dwa większe i wyższe perony. Komunikację ułatwia przejście podziemne, które bezpiecznie łączy przyległy do kolei teren.
Łącznie inwestycja Polskich Linii Kolejowych na odcinku Kraków – Skawina – Oświęcim kosztowała 250 mln zł. W jej ramach wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Powstały nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia, a perony na sześciu stacjach i przystankach podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych.