Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, w ramach inwestycji wymieniona zostanie nawierzchnia na odcinku ok. 60 metrów. Nowa droga będzie szersza, a po północnej stronie zostanie wybudowany chodnik. Na samym przejeździe położone zostaną nowe płyty, które ułatwią pokonywanie samochodem trzech torów w tym miejscu.
Bezpieczeństwo poprawi się również dzięki nowej sygnalizacji świetlnej, urządzeniom zabezpieczającym i nowym latarniom, które zostały zamontowane przy przejeździe.
Według zapowiedzi prace na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Półłanki potrwają ok. 4 tygodni. W tym czasie obiekt będzie zamknięty. Samochody pojadą objazdem, a autobusy komunikacji zbiorowej będą mieć zmienione trasy. Dla pieszych i rowerzystów wykonawcy przygotują bezpieczne korytarze, którymi będzie można przedostać się na drugą stronę linii kolejowej. Prace budowlane zakończą się w drugiej połowie sierpnia. W tym czasie miasto planuje położyć nowy asfalt na odcinku między ulicami nad Drwiną i Agatową.
Nasze prace są zaplanowane do końca sierpnia, natomiast bierzemy tej pod uwagę, że gdyby okazało się, że są zbyt uciążliwe dla mieszkańców, to wtedy będziemy musieli jakoś modyfikować ten plan. Ile wtedy będzie trwał ten remont, na tę chwilę trudno powiedzieć, natomiast liczymy na to, że ruch na ulicę Półłanki będzie na tyle mały że będziemy mogli nasze prace prowadzić zgodnie z pierwotnym
- mówi Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Piotr Hamarnik przypomniał, że pierwszy etap prac wykonawcy zrealizowali w zeszłoroczne wakacje. Przebudowa została podzielona na etapy, ze względu na ciągłość ruchu pociągów na ważnej linii kolejowej, łączącej Kraków z Tarnowem i Rzeszowem.
„Prace planowane są w porozumieniu z lokalnym zarządem dróg - w okresie wakacji ze względu na mniejsze natężenie ruchu samochodowego” - wskazał przedstawiciel PLK.
Modernizacja przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Półłanki to element przebudowy trasy średnicowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice stanowiącego fragment linii kolejowej E30. Jest to obecnie najważniejsze przedsięwzięcie na terenie krakowskiego węzła kolejowego. Wartość projektu to ponad 1,2 mld zł.
Dobiegające końca prace modernizacyjne linii średnicowej polegają na zastąpieniu dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego wcześniej przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowaniu na nich czterech torów. Powstaje jeszcze jeden nowy most na Wiśle, a także przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień.
W sumie PLK przebudowują odcinek torów o długości 20 km. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h. Wartość inwestycji przekracza 1,2 mld zł, z czego unijne dofinansowanie w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” wynosi 194,9 mln euro.