Dla mieszkańców Złocienia, nowa inwestycja będzie oznaczać koniec komunikacyjnego wykluczenia, z którym muszą zmagać się na co dzień. - Autobusy linii 183 jadą dwa na godzinę i często się spóźniają – mówią mieszkańcy – Przejazd przez ul. Rybitwy rano jest tragiczny, a po południu tracimy nawet 50 minut, żeby się przedostać z powrotem.
- Podróż pociągiem ze starego Bieżanowa na Dworzec Główny zajmuje 12-15 minut – mówi Elżbieta Matykiewicz, radna dzielnicy Bieżanów-Prokocim – Więc jeśli dołożymy te pięć minut, to i tak będzie to fantastyczne połączenie, bo wysiadając na Dworcu Głównym każdy jest w centrum miasta i może bez problemu wszędzie dojechać.
- Kolej to najszybszy środek komunikacji aglomeracyjnej – mówi Rafał Zahuta z Polskich Linii Kolejowych – Stąd pomysły na jego rozszerzanie i zwiększanie oferty przewozowej. Nie da się z poszczególnych dzielnic dojechać szybciej ani tramwajem, ani autobusem, ani samochodem.
Z myślą o kolei aglomeracyjnej powstaje kolejny przystanek w rejonie ulicy Armii Krajowej. - Większa część jego infrastruktury powstaje pod ziemią - mówi Ewa Majecka-Miłoń z PKP PLK – Chodzi o przejście podziemne z lokalami usługowymi. W tym momencie może się wydawać, że na budowie nic się nie dzieje, ale mamy już pod torami wyłączonymi z ruchu mamy już konstrukcję przejścia, kratki schodowe, dojście od północy, szyb windowy. Na zewnątrz będzie jedynie układ torowy i perony.
Przystanek będzie ważnym węzłem komunikacyjnym. W jego najbliższym sąsiedztwie miasto planuje wybudować parking park and ride, który ma zachęcić mieszkańców odleglejszych dzielnic i podkrakowskich miejscowości do porzucenia samochodu i przesiadki na pociąg. Do nowo powstającej inwestycji poprowadzi bowiem zupełnie nowa ścieżka rowerowa.
Obie inwestycje mają być gotowe za trzy lata.