Scania CN112 i CN113 to modele, które jeździły po Krakowie na przełomie wieków.  Teraz z obu autobusów będzie mogło korzystać szwedzkie stowarzyszenie Svenska Omnibusföreningen, zajmujące się promocją zabytkowych pojazdów.

W obu przeprowadzono reparację układów hamulcowych, połączoną z wymianą wielu elementów gumowych i metalowych. Wykonano naprawę zawieszeń, układów chłodzenia, wymieniono skorodowane i uszkodzone elementy nadwozia i szyby. Pojazdy zostały także na nowo pomalowane.

Będą wykorzystywane przez stowarzyszenie w Sztokholmie do różnych imprez, żeby zarobić na ich utrzymanie, do filmu, na wydarzenia kulturalne, na imprezy prywatne, takie jak śluby, imieniny, urodziny, taki jest cel ich utrzymywania w dobrym stanie - żeby się nadawały do ruchu



- mówi Mariusz Szałkowski - wiceprezes MPK w Krakowie.

Tommy Enefalk, prezes stowarzyszenia Svenska Omnibusföreningen podczas prezentacji efektów prac podkreślał zaangażowanie, dokładności i profesjonalizm krakowskich mechaników, którzy zajęli się historycznymi autobusami. „Efekt prac jest absolutnie wyjątkowy i już nie możemy się doczekać momentu, kiedy te autobusy będą u nas” - zaznaczył.

Szwedzi w ramach współpracy przekazali nam wóz Scania CR111M, który jeździł po krakowskich drogach w latach dziewięćdziesiątych. W ostatnich latach służył on między innymi jako kino. Jak mówi Mariusz Szałkowski, tego egzemplarza w swoim taborze MPK jeszcze nie miało. Po wykonanym remoncie ma na stałe zostać w Krakowie i w przyszłym roku rozpocznie kursowanie po krakowskiej linii muzealnej.

Krakowskie MPK posiada kolekcję historycznych pojazdów komunikacji miejskiej, autobusów i tramwajów, uważaną za największą i najciekawszą w Polsce. W sezonie turystycznym kursują one po mieście w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.