Powody do zadowolenia mogą mieć mieszkańcy dwóch krakowskich dzielnic: Grzegórzek i Podgórza. ZIKIT zaznaczył, że ze względu na widoczny opór społeczny, wycofuje się z planu wprowadzenia tam stref ograniczenia w ruchu.
Zmiany nie ominą jednak Starego Miasta. Mieszkańcy wywalczyli zostawienie jak największej liczby miejsc parkingowych, ale nie ma nic za darmo. Aby możliwe było utrzymanie postojów na ulicach Krowoderskiej, Szlak, św. Filipa, Librowszczyzna, Pawiej, Straszewskiego oraz Kapucyńskiej, wprowadzony zostanie tam ruch jednokierunkowy.
Wszystkie wnioski:
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zmodyfikował przygotowany wstępnie plan ograniczenia dostępności do centrum miasta:
- Ze względu na widoczny opór społeczny dot. stref zielonych (ograniczonego ruchu) wśród mieszkańców dzielnicy II (Grzegórzki) i XIII (Podgórze) zdecydowano o rezygnacji z planu wprowadzenia stref zielonych (ograniczenia w ruchu) na tych obszarach
- Ze względu na widoczne poparcie społeczne dla stref zielonych (ograniczonego ruchu) w rejonie części Starego Miasta zdecydowano o dalszych pracach nad ograniczaniem dostępności, poprzez wprowadzenie stref ograniczonego ruchu, w obszarześcisłego centrum Krakowa (pomiędzy Alejami Trzech Wieszczów i ul. Straszewskiego), w rejonie ulicy Radziwiłłowskiej oraz Kazimierza
- W propozycji zmian organizacji ruchu na terenie Strefy Płatnego Parkowania wprowadzono szereg zmian odpowiadających uwagom zgłaszanym przez mieszkańców. Między innymi poszerzono katalog ulic ogólnodostępnych, tak by można było objąć nimi wszystkie szkoły do których odwożone są przez rodziców dzieci (na przykład ul. Smoleńsk)
- Ze względu na chęć zachowania jak największej ilości miejsc parkingowych, o co prosili mieszkańcy podczas konsultacji, zdecydowano o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ul. Krowoderskiej, Szlak, św. Filipa, Librowszczyzna, Pawiej, Straszewskiego oraz Kapucyńskiej
- Wszystkie uwagi zgłaszane przez mieszkańców w trakcie konsultacji zostały przeanalizowane, będą rozważane w kontekście przygotowania szczegółów zmian w organizacji ruchu i dokładnych zasad funkcjonowania stref ograniczonego ruchu