Pod obrady Komisji Konkursowej trafiło 45 prac (ze 115 złożonych do konkursu), które przeszły pozytywną weryfikację formalną. Najwyżej oceniona przez Komisję praca otrzymała 133 punkty na 360 możliwych do uzyskania – co nie stanowiło nawet 50 % liczby, jaką mogłaby otrzymać zwycięska praca konkursowa. Żadna z prac nie spełniła w sposób satysfakcjonujący głównego kryterium Regulaminu Konkursu, tj. spójności z identyfikacją miasta Krakowa – znakiem identyfikującym. Jakkolwiek, oceniane prace nawiązywały w różnorodny sposób do znaku towarowego Gminy Miejskiej Kraków, to nawiązania te nie były wystarczająco uzasadnione i trafne. Wśród ocenianych propozycji zabrakło prac innowacyjnych. Kryterium funkcjonalności oraz poziom artystyczny, również pozostawiały wiele do życzenia - czytamy w oświadczeniu Urzędu Miasta Krakowa.
Jak poinformował zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig, konkurs został unieważniony.
O logotypach rozmawialiśmy w "Podglądaniu języka". Posłuchaj!
(Maciej Skowronek/ew)
Obserwuj autora na Twitterze: