- A
- A
- A
Gdzie dzwonić, gdy autobus źle jeździ
MPK, ZIKiT, MPO... instytucji, które odpowiadają za funkcjonowanie infrastruktury Krakowa jest całe mnóstwo. W dodatku każda odpowiada za coś innego. Mieszkańcy w gąszczu skrótowych nazw często się gubią i nie zawsze wiedzą, gdzie się zgłosić, jeśli coś w mieście nie działa tak jak powinno.Przekonało się o tym MPK, które od kilku tygodni otrzymuje telefony z groźbami i wyzwiskami za nową siatkę połączeń Krakowa. Jak się okazuje, niesłusznie, bo już od 6 lat krakowski przewoźnik za organizację tras nie odpowiada. Od sześciu lat jest to "działka" Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Jak twierdzi Piotr Hamarnik, rzecznik "Zarządu" - "na konstruktywną krytykę jesteśmy otwarci".
Mieszkaniec w całym tym zamieszaniu ma prawo czuć się zagubiony. Bo przecież wydaje się to logiczne, że jak jest coś nie tak z autobusami, to dzwonimy do instytucji, która za te autobusy odpowiada. Z perspektywy urzędnika wygląda to jednak trochę inaczej - możemy to porównać do sytuacji, w której zadzwonilibyśmy do sprzedawcy w kiosku, skarżąc się, że batonik który kupiliśmy ma za mało orzechów. Tak samo jak kioskarz batoniki tylko sprzedaje, tak samo MPK autobusy tylko dostarcza, a nie organizuje ich trasy. Podsumowując - jeżeli nie pasuje nam trasa autobusu - dzwonimy do Zarządu infrastruktury komunalnej i transportu. Jeżeli kierowca autobusu był niemiły, albo w tramwaju było zimno - dzwonimy do MPK. Jeżeli natomiast autobus jechał po nieodśnieżonej drodze, i przez to utknął - wtedy dzwonimy do MPO. Natomiast gdy sprawa jest bardziej skomplikowana i bulwersująca, wtedy prosimy o kontakt z naszą redakcją.
Przydatne telefony:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A.
Odpowiada za stan i punktualność autobusów, zatrudnia kierowców i motorniczych.
Telefon do głównej dyspozytornii ruchu: 19285
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu
Odpowiada za stan dróg i torowisk w mieście, chodniki, przesztreń zieleni, parki etc. Organizuje też transport publiczny - ustala trasy, proponuje zmiany cen biletów Radzie Miasta.
Telefon do centrali ZIKiT: 12 616 70 00
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania
Odpowiada za czystość w mieście, wywóz śmieci z publicznych koszy i "dzwonów". Prowadzi też akcję "Zima", czyli odśnieżania dróg miejskich.
Telefon do MPO: 12 646 2361
Telefony do naszej redakcji: http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/id/kontakt
Karol Surówka
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
19:29
Rekrutacyjna huśtawka w Tarnowie. Wracają pełne roczniki, więcej klas i nowe kierunki
-
19:02
Jaka jest kondycja polskich samorządów?
-
18:20
Incele, cywilizacja kłótni i "Dojrzewanie"
-
18:01
Ekstrakt z codzienności. Iga Lis o swoim pełnometrażowym debiucie
-
16:35
Brutalne pobicie w Zakopanem. Mężczyzna usłyszał zarzut usiłowania zabójstwa
-
16:07
Ekonomia i poezja, czyli setne urodziny Uniwersytetu Ekonomicznego
-
16:02
Weekend darmowych podróży dla dzieci w Małopolsce. Prezent od Kolei Małopolskich na Dzień Dziecka
-
15:39
Problematyczne skrzyżowanie w Nowej Hucie z nowym oznakowaniem. Będzie bezpieczniej?
-
15:16
Silny, samotny i milczący. "Męskość w Polsce przypomina grupę rekonstrukcyjną"
-
15:12
Mieszkańcy Olkusza mają dość hałasu pociągów. Czy remont coś zmieni?
-
14:57
Czy warto inwestować w modułową szafę do sypialni? Zalety elastycznych systemów przechowywania
-
10:08
Silny, samotny i milczący. "Męskość w Polsce przypomina grupę rekonstrukcyjną"
-
10:10
"Dojrzewanie". Od tradycyjnych wartości, po inceli i kulturę przemocy
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze