Jak poinformowała we poniedziałek rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad GDDKiA Iwona Mikrut, spośród siedmiu złożonych ofert wybrano propozycję firmy Eurovia Polska.

Przedstawicielka GDDKiA zaznaczyła, że wszyscy oferenci zaproponowali skrócenie czasu potrzebnego na wykonanie zadania o dwa miesiące, co oznacza, że budowa potrwa dziewięć miesięcy od momentu podpisania umowy, a nie jak zakładano 11 miesięcy. Trzy miesięczny okres zimowy nie będzie wliczany do czasu przeznaczonego na realizację inwestycji.

„Jeżeli nie wpłyną odwołania od wyboru wykonawcy, zostanie z nim podpisana umowa” - zapowiedziała rzeczniczka.

W ramach przedsięwzięcia jest przewidziana przebudowa istniejącego skrzyżowania obwodnicy Skawiny z ulicami Krakowską i Skotnicką na rondo turbinowe. Zaplanowano też m.in. przebudowę drogi gminnej (ul. Wapowskiego), wybudowanie ciągów dla pieszych i pieszo–rowerowych, zjazdów indywidualnych oraz zatok i przystanków komunikacji autobusowej.

Istniejące skrzyżowanie jest zlokalizowane przy granicy miast Kraków i Skawina. Krzyżują się tam obwodnica miasta w ciągu DK44, ulice Krakowska w Skawinie i Skotnicka w Krakowie, czyli główne trasy komunikacyjne dla ruchu tranzytowego w kierunku Oświęcimia i lokalnego. Ulica Skotnicka dodatkowo prowadzi ruch do autostradowego węzła A4 Kraków Skawina.

Według pomiarów GDDKiA w czasie szczytów komunikacyjnych natężenie ruchu wynosi na skrzyżowaniu ponad 3 tys. pojazdów na godzinę. Dlatego dla usprawnienia ruchu i poprawy bezpieczeństwa niezbędna jest przebudowa skrzyżowania na rondo turbinowe dwupasowe – wskazała rzeczniczka.

Inwestycja posiada już decyzję zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wydaną w marcu przez wojewodę małopolskiego Łukasza Kmitę.