Projektowany przystanek osobowy SKA „Kraków Prądnik Czerwony” zlokalizowany będzie w północnej części Krakowa – u zbiegu ul. Powstańców, Meiera i Reduta oraz na przecięciu linii kolejowych nr 8 i 95.
Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy, w których zadaniem wykonawcy będzie wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych. Przewidziano przebudowę torów linii kolejowej nr 8, budowę dwóch peronów zewnętrznych jednokrawędziowych wzdłuż linii kolejowej nr 8, budowę dwóch parkingów w systemie Park&Ride oraz miejsc typu Kiss&Ride, a także budowę postoju taksówek.
Projekt przewiduje również budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, budowę kładki dla pieszych i rowerzystów nad linią kolejową nr 95, budowę systemu komunikacji pionowej w formie chodników, dźwigów osobowych i schodów stałych, łączących poziom terenu z peronami, a także rozbudowę ul. Reduta oraz przebudowę ul. Meiera.
Na zrealizowanie całego zadania, które obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych, wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 24 miesiące od podpisania umowy.
Projekt zrealizuje ZIM przy współpracy z PKP PLK. Inwestycja o wartości blisko 136 mln zł będzie współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski na lata 2021–2027. Wysokość dofinansowania wynosi prawie 94 mln zł.