"W roku 2017 Centrum Kongresowe ICE Kraków odwiedziło 231 tys. gości, zorganizowaliśmy 179 wydarzeń. Spodziewamy się, że w roku 2018 będzie podobnie" - powiedział PAP rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego, Michał Zalewski.
Centrum Kongresowe ICE Kraków dwukrotnie otrzymało nagrodę dla najlepszego centrum kongresowego nowej Europy - w roku 2016 i 2017. W tym roku zajęło drugie miejsce w kategorii Convention Centres - Centra Konferencyjne, uzyskując wynik 4.9 w pięciostopniowej skali (pierwsze miejsce zdobyło Austria Center Vienna - z wynikiem 4.91).
"W roku 2018 zakładamy w roku realizację 42 wydarzeń biznesowych, czyli - konferencji, kongresów, spotkań korporacyjnych, sympozjów i forów oraz 59 imprez kulturalnych i 9 wydarzeń komercyjnych. Liczby te prawdopodobnie wzrosną do ogółem ok. 160 wydarzeń, ponieważ w dalszym ciągu negocjujemy kolejne kontrakty" – powiedziała dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego - Operatora ICE Kraków - Izabela Helbin.
Michał Zalewski podkreślił, że ICE to obiekt, w którym może się odbyć każdy typ wydarzenia: konferencje, kongresy i sympozja oraz wszelkie wydarzenia kulturalne – od koncertów rozrywkowych po muzykę klasyczną oraz spektakle baletowe i operowe, kończąc na wydarzeniach społecznych - takich jak targi i pikniki rodzinne. Nowością są wydarzenia produktowe organizowane przez marki komercyjne i korporacje.
Odpowiedzialny za politykę społeczną i promocję Krakowa, wiceprezydent Andrzej Kulig zauważył, że jednym z ważniejszych wydarzeń będzie organizowany wspólnie przez Kraków i Katowice prestiżowy Kongres Sieci Miast Kreatywnych UNESCO, natomiast w roku 2019 Kraków będzie gospodarzem 15. Kongresu Organizacji Miast Dziedzictwa Światowego.
"O ile w pierwszym okresie zależało nam na przyciąganiu do Krakowa dużej ilości kongresów i konferencji, o tyle teraz nie idziemy na rekordy ilościowe, tylko chcemy być rzetelni jakościowo" - powiedział Andrzej Kulig.
"Jak wynika z badań statystycznych, Kraków jest najbardziej rozpoznawalnym w świecie polskim miastem. Dzieje się tak nie tylko ze względu jego położenie, historie i zabytki – na dobrą markę Krakowa pracuje cały sztab ludzi związanych ze strategią promocji w Urzędzie Miasta" – powiedziała Izabela Helbin.
Jak wynika z danych Małopolskiej Organizacji Turystycznej, w 2017 roku Kraków odwiedziło 12 mln 900 tys. turystów. Kraków znalazł się w styczniu na 5 miejscu najlepszych turystycznych miast Europy, w publikowanym w nakładzie 4,8 mln egzemplarzy nowojorskim magazynie "Travel+Leisure" - tuż za Florencją, Barceloną, Rzymem i San Sebastian.
(PAP/ko)