Nowy układ na ul. Kocmyrzowskiej
Samochody jadące ul. Kocmyrzowską pojadą jednym pasem w obu kierunkach przez rondo zbudowane nad trasą S7. Tym samym ulica zostanie przełożona na nowy, docelowy ślad. Na odcinku między węzłem Grębałów a budowaną pętlą tramwajową kierowcy skorzystają z nowej jezdni od strony cmentarza (po jednym pasie w każdym kierunku).
Dojazd z ul. Łowińskiego, zarówno od strony ul. Okulickiego, jak i ul. Ujastek, pozostaje bez zmian – wjazdy na węzeł funkcjonują jak dotychczas. Ze względu na ruch sprzętu budowlanego poniżej ul. Kocmyrzowskiej utrzymane zostanie tymczasowe rondo.
Prace związane z oznakowaniem i dostosowaniem układu drogowego będą prowadzone w nocy, od północy do godziny 6 rano.
Budowa nowohuckiego odcinka S7
W grudniu 2023 roku oddano do użytku 13,3 km drogi od węzła Widoma do powstającego węzła Mistrzejowice. W budowie pozostaje 5-kilometrowy fragment od Mistrzejowic do Nowej Huty. Na tym krótkim odcinku powstaje aż 29 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów i estakad.
To jedno z najbardziej skomplikowanych przedsięwzięć drogowych w Krakowie – wymagało przełożenia licznych sieci wodnych, gazowych, kanalizacyjnych i energetycznych. Trasa krzyżuje się również z liniami kolejowymi i tramwajowymi, nad którymi powstały wiadukty dla komunikacji miejskiej.
Terminy i koszty
Jeszcze w tym roku planowane jest otwarcie 2-kilometrowego odcinka między węzłami Grębałów i Nowa Huta. Z kolei w drugiej połowie 2026 roku do użytku ma zostać oddany węzeł Mistrzejowice, co domknie IV obwodnicę Krakowa.
Budowa nowohuckiego fragmentu S7 kosztuje blisko 1,7 mld zł. Projekt otrzymał dofinansowanie z funduszy unijnych.