|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Ulica Krakowska zmieni się nie do poznania. Zobacz wizualizację 3D

W czwartek została podpisana umowa na remont torów tramwajowych i ulicy Krakowskiej, łączącej Kazimierz z Podgórzem. Prace mają ruszyć na wiosnę i potrwać do końca roku. Oprócz nowych torów tramwajowych, Krakowska zyska nową stylową nawierzchnię, nowe chodniki i roślinność. Ulica ma być bardziej przyjazna pieszym.

Posłuchaj materiału Tomasza Bździkota

Fot. z wizualizacji 3D

W czwartek Zarząd Dróg Miasta Krakowa podpisał umowę z wykonawcą inwestycji, którym zostało konsorcjum firm Trakcja PRKiI i Comsa. Dokument zakłada, że prace budowlane rozpoczną się w marcu tego roku i potrwają ok. 10 miesięcy, ale po ośmiu miesiącach – jak zapowiedzieli wykonawcy – jest planowane oddanie do użytku torowiska.

W ramach inwestycji przebudowane zostanie torowisko wraz z ulicą na odcinku od ul. Rollego do ul. Józefa Dietla. Dodatkowo pracami objęty będzie węzeł rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej, Dietla i Stradomskiej oraz ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Renowacji poddany będzie pobliski most Piłsudskiego, który zyska nową oprawę świetlną.

Po remoncie, oprócz nowych torów tramwajowych, ulica Krakowska ma zyskać nową stylową nawierzchnię, nowe chodniki i roślinność. Ulica ma być bardziej przyjazna pieszym - chodniki zostaną poszerzone. Samochody będą poruszać się po torowisku. Liczba miejsc parkingowych przy
ulicy zostanie zmniejszona o około 30 procent. Drogowcy prace zaczną już w marcu - właśnie od mostu Piłsudskiego. "Wymieniamy już zużyte elementy mostu, to niemal stuletnia konstrukcja. Samo najbardziej kłopotliwe skrzyżowanie planujemy wykonać w okresie letnim, wakacyjnym" - mówi Marek Kacprzak, wiceprezes firmy wykonującej przebudowę.

„Ta krakowska arteria po przebudowie stanie się zupełnie nową przestrzenią miejską. Nowe, wytłumione torowisko poprawi komfort mieszkańców Kazimierza oraz osób podróżujących komunikacją miejską” - powiedział w czwartek dziennikarzom prezydent miasta Jacek Majchrowski.

Remont będzie się wiązał z poważnymi utrudnieniami. Te jednak są jeszcze ustalane. Mogą być o tyle uciążliwe dla mieszkańców, ponieważ kiedy się zaczną, cały czas będzie trwał jeszcze remont torowiska na ulicy Królewskiej. Jak przekonuje jednak Janina Pokrywa, wicedyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa - nie dało się dłużej odwlekać tych prac. "Wtedy zaszłoby ryzyko, że remont rozpoczęlibyśmy zimą, a w konsekwencji prace jeszcze by się przedłużyły. Jest to więc jakiś kompromis" - tłumaczy Janina Pokrywa. 

Na modernizację torowiska została przeznaczona kwota ponad 94 mln zł. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach. 

Tramwaje mają pojechać nowymi torami na początku grudnia. Całkowicie remont zakończy się na początku przyszłego roku. 

 

 

 

(Maciej Skowronek, Tomasz Bździkot/PAP/ko)

69%
31%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 14

Jogi

Piątek, 8 lutego 2019, 22:04

@Kronos

I pouczał swoich przełożonych oraz mieszkańców Krakowa. Ale to cały ten prze mądrzałek.

Odpowiedz

krakus102

Piątek, 8 lutego 2019, 12:48

Czyli kolejne szykany dla ludzi starszych, drobnych przedsiębiorców, dalsze uniemożliwianie opieki nad osobami schorowanymi, problemy przy remontach, dostawach. Rozumiem że samochody parkujące szpecą ale zacznijcie wreszcie robić dostępne ZA DARMO dla mieszkańców z abonamentem, podziemne parkingi !!!!!!!

Odpowiedz

Kronos

Piątek, 8 lutego 2019, 10:05

A czy Michał P. wie i umie korzystać z nowinek technicznych. Chyba nie bo tego w Zębrzycach nie uczono , a i studia nie w tym kierunku, więc nich wreszcie przestanie głupoty opowiadać.

Odpowiedz

jotbe

Piątek, 8 lutego 2019, 09:05

Mam wrażenie że te wszystkie zmiany przygotowują ludzie młodzi i zdrowi, którzy mogą jeździć na rowerach i chodzić na piechotę. Ja ( i pewnie wiele osób) jestem w trochę starszym wieku i mam kłopoty z poruszaniem. Bez samochodu nie jestem w stanie funkcjonować. Ale działalność byłego ZIKiTU a teraz ZDM (ci sami ludzie pod inną nazwą) zamyka dla mnie pewne rejony miasta. A cale życie płacę tu podatki. Na Kazimierz nie wjadę bo samochodu nie ma gdzie w pobliżu zaparkować, teraz po remoncie ul. Krakowskiej będzie jeszcze gorzej. Dojść nie dam rady, a urzędnikom wydaje się że wszyscy chcą tylko spacerować po mieście od knajpy do knajpy... Zlikwidowanie jezdni na ul. Krakowskiej doprowadzi do blokowania polecanej komunikacji miejskiej, więc pewnie za jakiś czas "troskliwi" urzędnicy zamkną dla ruchu tę ulicę, ogłaszając kolejny "sukces" w walce ze smogiem.

Odpowiedz

krakowianka jedna

Piątek, 8 lutego 2019, 08:50

nie będzie problemów z blokowaniem przez samochody tramwajów bo.... samochody tędy nie będą jeździły. I tyle....

Odpowiedz

Lol

Piątek, 8 lutego 2019, 08:49

Znadziubdziane zatok samochodowych do parkowani a ludzie sie gnieta na 3 m chodnika czy nawet mniej porazka.

Odpowiedz

słuchacz

Piątek, 8 lutego 2019, 07:38

Czyli będą te same problemy co na długiej, naprawdę głupi pomysł

Odpowiedz

kraa

Czwartek, 7 lutego 2019, 23:54

Co za idiota zlikwidował pasy dla samochodów? Korek będzie teraz blokował tramwaje!

Odpowiedz

Sart

Czwartek, 7 lutego 2019, 22:20

@Nadal nieświadomy niczego

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/16-aktualnosci/2514-umowa-na-modernizacje-ulicy-krakowskiej-podpisana I tu dokładne info w temacie, ale to znów ten sam trol z byłego zikitu się wymądrza nie rozumiejąc tematu.

Odpowiedz

Klaus

Czwartek, 7 lutego 2019, 22:13

@Nadal nieświadomy niczego

Podobnie jak programy w TVP Kraków p.Woronieckiej nic nie mówiące , masło maślane .

Odpowiedz

Krak

Czwartek, 7 lutego 2019, 22:12

I będziemy mieli drugą Długą bis z ciągle stojącymi tramwajami. Brak płynnego ruch spowoduje także zagrożenie życia i mienia mieszkańców z dojazdem służb ratowniczych. Ale to nie przekonuje ślepych i głuchych porojektantów z ZDMK i dziwi stanowisko vc prezydenta Kuliga, że tak światowy człowiek do czegoś dakiego dopuszcza. Nie mówiąc już o przemieszczaniu samochodów w ruch miedzy dzielnicowym oraz całkowite zamrożenie handlu na tej ulicy- brak dojazdu i parkingu powoduje utratę klijentów.

Odpowiedz

Adas

Czwartek, 7 lutego 2019, 15:30

Nie powinno się budować ulic z miejscami do parkowania bezpośrednio przy torowisku czy ul. DŁUGA NICZEGO WAS NIE NAUCZYŁA

Odpowiedz

Adas

Czwartek, 7 lutego 2019, 15:20

Jak widać będzie konkurencja dla ul Długiej i blokowanie przejazdu tramwajów - tak samo usytuowane miejsca postojowe

Odpowiedz

Nadal nieświadomy niczego

Czwartek, 7 lutego 2019, 08:58

Panie Maćku Skowronku czy Panu nie wstyd pisać tak miałkie teksty? Informacje pozbawione informacji? Czego dowiedzieliśmy się z Pana tekstu? Czy słuchacz Radia Kraków dowiedział się KTO będzie budował / z kim zostanie podpisana umowa? Czy dowiedział się ile wynosi kontrakt? Czy znamy daty? Czy znamy jakieś konkety? Nic ...

Odpowiedz