|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Małopolskie/ 60 mln zł dla przedsiębiorców z branży turystycznej

Prawie 60 mln zł województwo małopolskie przeznaczyło na pomoc dla przedsiębiorców z branży turystycznej - poinformowano w środę. Jak podano, sektor ten, mocno osłabiony przez pandemię koronawirusa, stanowi 10 proc. PKB całego regionu.

fot: Pixabay

Wicemarszałek województwa małopolskiego Tomasz Urynowicz podczas środowej konferencji prasowej zadeklarował, że wsparcie branży turystycznej jest dla władz regionu ważnym celem.

Przypomniał, że w ramach Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej mali i średni przedsiębiorcy mogli uzyskać bon na kwotę 9 tys. zł, które przeznaczone zostaną na zachowanie miejsc pracy. Ponadto przygotowywany jest drugi program, przewidujący nisko oprocentowane pożyczki, zapewniające płynność finansową.

Urynowicz wskazał, że dla 3 tys. działających w województwie przedsiębiorców zarezerwowano 198 mln. "Z czego 30 procent to branża turystyczna, 13 proc. to hotele i usługi noclegowe, 17 proc. to gastronomia i restauracje. Łącznie blisko 60 mln zł - to pomoc, jaką województwo małopolskie ze środków unijnych mogło udzielić dla przedsiębiorców turystycznych" - wyjaśnił i dodał, że "nie ma drugiego takiego bezzwrotnego programu pomocy w żadnym województwie w naszym kraju".

Wicemarszałek przypomniał, że branża turystyczna, ze względu na "decyzje sanitarno-administracyjne", została całkowicie wyłączona z obiegu, zatem teraz stała się głównym beneficjentem pomocy. Wyjaśnił, że "małopolska turystyka to prawie 10 proc. PKB całego regionu - znacznie więcej niż w skali kraju". Zapewnił, że w ramach wsparcia tego sektora przygotowywana jest także kampania promocyjna.

Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej Grzegorz Biedroń zwrócił uwagę, że problemy branży są odczuwane tym bardziej, że zarówno ubiegły rok, jak i początek bieżącego był dla branży bardzo dobry. "Natomiast przed nami są nowe wyzwania" - ocenił i podkreślił, że firmy, które mogą kontynuować swoją działalność potrzebują wsparcia w przekonywaniu Polaków, że "zapewniają bezpieczne, komfortowe warunki, a także że są gotowe przyjąć turystów".

 

PAP/bp

50%
50%