|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Walka z szyldozą w Kościelisku - od dziś grożą kary

W czwartek mija termin na dostosowanie tablic i urządzeń reklamowych w Gminie Kościelisko do przepisów kodeksu reklamowego. Prawo miejscowe zostało wprowadzone w maju ubiegłego roku. Mieszkańcy mieli rok na zmiany.

Posłuchaj relacji Magdaleny Zbylut-Wiśniewskiej

Fot. Marek Lasyk

Kodeks reklamowy zakłada przede wszystkim wyeliminowanie wielkoformatowych billboardów przysłaniających górski krajobraz. W dokumencie znaleźć można także warunki i zasady sytuowania reklam, obiektów małej architektury i ogrodzeń.

- Wielu mieszkańców już dostosowało się do kodeksu - zaznacza Roman Krupa, wójt Gminy Kościelisko i dodaje, że jest jeszcze sporo do zrobienia. - Mamy kilka reklam wielkopowierzchniowych w terenach otwartych, czyli w terenach gdzie generalnie jest zakaz umieszczania tego rodzaju tablic. Do właścicieli nieruchomości i firm, które reklamują się w tych miejscach, będziemy w najbliższym czasie docierali - mówi Roman Krupa.

Jak podkreśla Agnieszka Grzegorczyk z Urzędu Gminy Kościelisko - najpierw urzędnicy będą sprawdzać, czy mieszkańcy dostosowali się do zapisów i pouczać, a w ostateczności nakładać kary.

- Za jeden metr kwadratowy reklamy niezgodnej z kodeksem można zapłacić 112,80 zł za każdy dzień ekspozycji reklamy. Jeżeli mam reklamę metrową, to zapłacę 112 zł, ale jeśli ona ma 2 metry, 3, czy więcej, to ta kara za każdy dzień będzie bardzo wysoka - ostrzega Agnieszka Grzegorczyk.

Zapisy kodeksu zostały dostosowane do lokalnego krajobrazu kulturowego. Wszystko po to, by chronić tradycyjną architekturę podhalańską - mówi Andrzej Orłowski, architekt i autor dokumentu.

- Kodeks formułuje, w jakich odległościach od różnego rodzaju elementów tej architektury mogą być lokalizowane reklamy, ogranicza ich powierzchnię. Nie dopuszczamy na przykład reklam na dachach budynków, co dotąd było dosyć popularne - mówi Andrzej Orłowski i dodaje, że przepisy regulują także materiały, z jakich mają być wykonane zarówno reklamy, jak i obiekty małej architektury oraz ogrodzenia. Preferowany jest materiał miejscowy, czyli drewno w kolorze naturalnym, niemalowane farbami kryjącymi, które by zakrywały strukturę drewna.

- Oczywiście przy szyldach i reklamach wykluczamy kolory agresywne, krzyczące, fluorescencyjne, reklamy świetlne - dodaje Orłowski.

Tereny w gminie Kościelisko zostały podzielone na kategorie. W terenach otwartych nie dopuszcza się stawiania bannerów czy tablic innych niż informujących o Gminie Kościelisko, Tatrzańskim Parku Narodowym i Wspólnocie Leśnej Ośmiu Wsi. W obszarach zabudowanych największe dopuszczalne reklamy to takie, których powierzchnia ekspozycyjna jest nie większa niż 12 metrów kwadratowych.

Kościelisko jest pierwszą w Małopolsce gminą wiejską, która uchwaliła kodeks reklamowy. Kodeks reklamowy można znaleźć na stronie internetowej gminy.

 

(Magdalena Zbylut-Wiśniewska/jp)

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

83%
17%