|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Zakończyły się próby obciążeniowe nowego mostu kolejowego na Wiśle

Zakończyły się testy obciążeniowe pierwszego z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie na modernizowanej linii E30. Ze wstępnych analiz wynika, że badania potwierdzają wymagania techniczne obiektu.

Fot. mat. prasowe

Próby obciążeniowe były prowadzone również na innych obiektach leżących na nowym odcinku toru – wiadukcie kolejowym nad ul. Dekerta oraz estakadach przy przystanku Kraków Zabłocie.

 

Testy odbywały się w czwartek i piątek z wykorzystaniem ważącej ponad 116 ton lokomotywy. Wykonała ona serię przejazdów z różną prędkością, podczas których inżynierowie badali parametry konstrukcji. Wyniki będą porównywane z wartościami przyjętymi przez projektantów mostu.

 

Jak podkreślił, cytowany w komunikacie, prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, testowany most jest pierwszym z trzech, które powstaną na najważniejszej linii kolejowej w Krakowie.

 

„Nowe mosty kolejowe nad Wisłą w Krakowie są elementem jednej z największych inwestycji kolejowych na południu Polski. W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem powstają dodatkowe tory i mosty dla pociągów aglomeracyjnych. Już niedługo po pierwszym moście pojadą pociągi” – zaznaczył prezes PLK.

 

Jak wskazał, testy obciążeniowe są jednym z ostatnich etapów prac przed dopuszczeniem mostu do normalnego ruchu pociągów.

 

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił w komunikacie, że rządowe inwestycje kolejowe zmieniają oblicze transportu zarówno między miastami, jak i w dużych aglomeracjach. „Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie jest dobrym tego dowodem” – wskazał.

 

PKP PLK są w trakcie odbiorów nowego fragmentu toru krakowskiej linii średnicowej, od ul. Podgórskiej przez nowy most kolejowy, rozbudowany przystanek Kraków Zabłocie, do ul. Powstańców Wielkopolskich. Pozytywne zakończenie odbiorów i przekazanie toru do eksploatacji pozwoli na przeniesienie ruchu pociągów ze starej przeprawy na nową. Dzięki temu będzie mógł ruszyć kolejny etap inwestycji, polegający na rozbiórce dotychczasowego mostu i budowie dwóch kolejnych obiektów.

 

Budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle to jeden z kluczowych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja ta jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego.

 

Rozpoczęte w lipcu 2017 roku prace modernizacyjne linii średnicowej E30 zakładają zastąpienie nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej i wybudowanie na nich czterech torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle, a także stacji kolejowych.

 

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h.

 

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w 2021 r.

 

(PAP/jp)

 

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

 


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

100%
0%