- A
- A
- A
Pokolenie "Z" idealizuje influencerów, ale generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia youtuberów
Młodzi dorośli (18-23 lata) są cyfrowymi tubylcami. Jednakże, różnią się kompetencjami cyfrowymi, częstotliwością korzystania z internetu, podejściem do autorytetów medialnych: pokolenie "Z" wciąż idealizuje influencerów, ale podążająca za nim generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia twórców internetowych. Młodzież nie weryfikuje informacji medialnych, bo ważniejsza jest ich atrakcyjność (zdjęcie, struktura, odwołanie do znanych osób). Choć z korzystania z mediów wynika wiele zagrożeń (autyzm rzekomy, lęk przed FOMO, uzależnienia), to jednak nie sposób żyć wyłącznie offline. O tym, jak młodzi korzystają z sieci, Wioletta Gawlik rozmawia z prof. Agnieszką Ogonowską, dyrektor Ośrodka Badań nad Mediami UKEN, współautorką nowej publikacji "Młodzi dorośli wobec dezinformacji".
Autor:
Wioletta Gawlik-Janusz
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
21:47
Szukasz jeszcze pomysłu na majówkę? Odwiedź mniej znane muzea Małopolski
-
20:15
Nie tylko Zakopane. Sądeckie uzdrowiska pełne turystów i atrakcji
-
19:55
Wisła nie wykorzystała swoich szans. Górą imienniczka z Płocka
-
19:43
Znikome zainteresowanie busami elektrycznymi do Morskiego Oka. Dyrekcja TPN: „Są dwa powody”
-
19:32
Nowy Dom Zdrojowy w Żegiestów-Zdrój ponownie otwarty
-
19:03
Majówka na wysokości – Jaworzyna Krynicka pełna odwiedzających
-
18:58
Kolorowe otwarcie parku wodnego w Krynicy-Zdroju – zabawa dla całych rodzin!
-
18:55
Wśród kwiatów... i historii. Dlaczego tak chętnie zwiedzamy to miejsce?
-
18:05
Giewont o wschodzie słońca? TPN przypomina: to teraz nielegalne!
-
17:52
Puchar Polski dla Legii Warszawa!
-
16:59
Zakopane - są miejsca, gdzie nie ma tłumów
-
16:46
W finale Pucharu Polski Legia walczy z Pogonią
-
13:30
Czarne dziury, ciemna materia i lot Uznańskiego. Fizyk wyjaśnia tajemnice kosmosu