- A
- A
- A
Pokolenie "Z" idealizuje influencerów, ale generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia youtuberów
Młodzi dorośli (18-23 lata) są cyfrowymi tubylcami. Jednakże, różnią się kompetencjami cyfrowymi, częstotliwością korzystania z internetu, podejściem do autorytetów medialnych: pokolenie "Z" wciąż idealizuje influencerów, ale podążająca za nim generacja "Alfa" już sceptycznie ocenia twórców internetowych. Młodzież nie weryfikuje informacji medialnych, bo ważniejsza jest ich atrakcyjność (zdjęcie, struktura, odwołanie do znanych osób). Choć z korzystania z mediów wynika wiele zagrożeń (autyzm rzekomy, lęk przed FOMO, uzależnienia), to jednak nie sposób żyć wyłącznie offline. O tym, jak młodzi korzystają z sieci, Wioletta Gawlik rozmawia z prof. Agnieszką Ogonowską, dyrektor Ośrodka Badań nad Mediami UKEN, współautorką nowej publikacji "Młodzi dorośli wobec dezinformacji".
Autor:
Wioletta Gawlik-Janusz
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
20:33
W krakowskiej Olszanicy powstała nowa siłownia plenerowa
-
18:11
Jak wskoczyć na rowerze na skałę? 150 kolarzy z 20 krajów rywalizuje w Krynicy. ZDJĘCIA
-
17:22
Wasick i Masiuk w niedzielę popłyną w finałach
-
17:00
Rowerem po skałach. Puchar Świata w Trialu w Krynicy-Zdrój
-
15:14
Które jest najlepsze? W Tuchowie trwa święto wina
-
15:05
Choroby zakaźne małych pacjentów. Najważniejsza czujna obserwacja
-
14:39
Polscy siatkarze w finale Ligi Narodów. Brazylia na kolanach
-
14:24
Cenny punkt Bruk-Betu. Ekstraklasa wróciła po trzech latach do Niecieczy
-
13:45
Twoje dziecko jedzie na kolonię? Skorzystaj z kontroli autobusu!
-
12:12
Alarm Smogowy: w Polsce wciąż oddychamy bardzo zanieczyszczonym powietrzem
-
11:35
Będzie ograniczenie prędkości na moście Kotlarskim w Krakowie
-
11:00
Niespokojnie na drogach Małopolski. Kolejny wypadek na trasie Brzesko - Nowy Sącz
-
10:43
Bruk-Bet Termalica z Pogonią przy pełnych trybunach. TRANSMISJA