W drugiej części programu jedziemy do Skansenu Wsi Pogórzańskiej w Szymbarku na spotkanie z Agnieszką Bylicą. Agnieszka tworzy dzierguszki - przez małe "d" i te pisane wielką literą. Jej wyroby rękodzielnicze oparte są na splocie. Specjalizuje się w plecionkarstwie, tkactwie i robótkach ręcznych. Chętnie dzieli się wiedzą w czasie prowadzonych warsztatów. Jest absolwentką Uniwersytet Ludowy Rzemiosła Artystycznego w Woli Sękowej. W czasie wolnym trenuje biegi górskie.
- A
- A
- A
Od Kapeli Hałasów do dzierguszek Agnieszki Bylicy
Na początku było liceum plastyczne. Potem jednak nastąpił zwrot ku dźwiękom - tym, które prosto od ludowych korzeni wyrastały. Alicja i Jacek Hałasowie współtworzyli Kapelę Bractwo Ubogich, czyli pierwszą w Polsce grupę muzyki ludowej w wersji in crudo, wprost od wiejskich muzykantów. Potem też wiele rzeczy się w ich życiu działo, bo były liczne projekty muzyczne m.in. Muzykanci, Kwartet Wiejski, Lautari i Black Noise, ale przede wszystkim rodzina - także muzycznie utalentowana i wspólnie grająca. Kapela Hałasów, jako Nomadzi Kultury, razem podróżowała po świecie z dziećmi, jurtą i tradycyjnymi inspiracjami. O tym i nie tylko Alicja i Jacek Hałasowie opowiadają w Przed Horyzontem.
Autor:
Magdalena Zbylut-Wiśniewska
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
21:53
Czym jest rekonstrukcja rządu?
-
21:25
Nie żyje 8-latek ranny w wypadku w Spytkowicach
-
20:58
Ekstraklasa rośnie w siłę. Małopolskie kluby zaczynają nowy sezon
-
20:30
Otwarcie ulicy Krakowskiej w Nowym Sączu
-
20:16
Cracovia bije mistrza na jego stadionie
-
19:39
Rekonstrukcja bitwy o Tobruk na Pustyni Błędowskiej. Stu rekonstruktorów w akcji
-
19:01
Renesansowy balkon na wieży Mariackiej odzyskuje dawny blask
-
17:41
Zwycieski Bruk-Bet, Wieczysta z remisem
-
16:56
"Dzieciaki kontra kryzys" i "Podaj dalej" – książki, które budują most między pokoleniami i uczą, że dobro wraca
-
16:48
Nowy odcinek ścieżki wokół Pustyni Błędowskiej już otwarty [ZOBACZ ZDJĘCIA]
-
16:34
Letnie święto animacji w Krakowie
-
22:30
Karczmy na lodzie i sarmacki horror, czyli wokół "Krzywdy" Pawła Rzewuskiego