O idei programu, jego najważniejszych założeniach i pierwszych efektach rozmawiamy z jego współorganizatorką – dr Agnieszką Fusińską-Korpik. O psychologicznym wymiarze neuroróżnorodności, jej znaczeniu we współczesnej szkole i społeczeństwie rozmawiamy z prof. Przemysławem Bąblem, prezesem Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej.
- A
- A
- A
Neuroróżnorodność w szkole. Jak budować akceptację i odporność psychiczną uczniów?
Współczesna szkoła staje przed coraz większym wyzwaniem – jak stworzyć środowisko, w którym każde dziecko, niezależnie od swoich potrzeb, możliwości i sposobu funkcjonowania, będzie mogło się rozwijać i czuć akceptowane. Odpowiedzią na te wyzwania jest program „Ty decydujesz, jak reagujesz”, którego celem jest budowanie świadomości na temat neuroróżnorodności, wspieranie odporności psychicznej uczniów oraz kształtowanie empatycznych postaw w środowisku szkolnym.
Posłuchaj podcastu
Autor:
Katarzyna Pelc
Komentarze (1)
I
Igana
2025-10-04
Najnowsze
-
13:58
W ciszy o sile kobiet
-
13:51
Szpital im. Gabriela Narutowicza ma nową dyrektorkę. Już na stałe
-
12:34
Zapalenie płuc to wciąż śmiertelna choroba. "Nie możemy jej bagatelizować"
-
12:16
Zaparkował auto na... Rynku Głównym. Teraz grożą mu surowe konsekwencje
-
12:03
El. MŚ 2026: Polska praktycznie skazana na baraże
-
11:24
Było spokojnie. Małopolska policja podsumowała świąteczny weekend na drogach
-
11:07
Groźny wypadek na obwodnicy Krakowa. Dwie osoby ranne
-
10:46
W Krakowie trwa interdyscyplinarne święto sztuki
-
09:51
Od środy na Jaworzynę Krynicką tylko pieszo
-
09:44
Korepetycje z edukacji zdrowotnej. Lekcja 5: Mity wokół stereotypów
-
08:52
BBC w ogniu. Jak kilka sekund nagrania wstrząsnęło światem mediów
-
07:54
Rozpoczyna się rejestracja wolontariuszy do kolejnego finału WOŚP
-
07:32
W Facimiechu spłonęły zapasy na zimę dla ponad 100 koni. Podejrzani zostali zatrzymani