Radio Kraków

Strefa Czystego Transportu w Krakowie

Przeciwnicy Strefy Czystego Transportu przedstawili plan działania

Kampania edukacyjna, wsparcie prawne osób poszkodowanych Strefą Czystego Transportu w Krakowie, skarga do Sadu Administracyjnego na uchwałę radnych miejskich - to plan działania Ruchu Społecznego "Nie oddamy Miasta".

Co dalej z krakowską Strefą Czystego Transportu?

Kraków odpowiada na decyzję wojewody. Łukasz Kmita zaskarżył do sądu administracyjnego uchwałę Rady Miasta w sprawie strefy czystego transportu. W ocenie urzędników wojewody uchwała narusza przepisy - między innymi nie określa w wystarczający sposób granic strefy i nie zawiera regulacji dotyczących organizacji ruchu. Jak mówią urzędnicy trwają pracę nad ostatecznym kształtem uchwały.

Uchwała o Strefie Czystego Transportu trafi do sądu administracyjnego

Przyjęta miesiąc temu przez krakowskich radnych uchwała o Strefie Czystego Transportu na terenie Krakowa nie została uchylona przez wojewodę. Urząd podda ją jednak ocenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Miasto Kraków: Strefa Czystego Transportu, jak każda zmiana, budzi wiele emocji i pytań

Strefa Czystego Transportu jest to zmiana, która ma na celu przede wszystkim polepszenie jakości powietrza w Krakowie. Jak każda zmiana również ta budzi wiele emocji i pytań – zakomunikował Urząd Miasta Krakowa.

Strefa Czystego Transportu: prywatnych przewoźnikow czeka spory wydatek

Nawet 130 tysięcy pojazdów jeżdżących po krakowskich ulicach do 2026 roku będzie musiało zostać wymienionych na nowsze To efekt uchwalenia Strefy Czystego Transportu w Krakowie. Wszystkie koszty będą musieli pokryć właściciele aut. Obecnie nie ma żadnych planów dofinansowania, co bulwersuje między innymi prywatnych przewoźników. Kierowcy busów dojeżdżających do Krakowa podkreślają, że dla ich szefów będzie to ogromny wydatek:

Daria Gosek-Popiołek: Strefa się nie uda, jeżeli nie będzie rozwijany transport miejski

To ważny krok, ale strefa się nie uda, jeżeli nie postawimy na transport zbiorowy - tak o wprowadzeniu w Krakowie Strefy Czystego Transportu mówiła w porannej rozmowie Radia Kraków Daria Gosek-Popiołek. Stolica Małopolski będzie pierwszym miastem w Polsce, które zakaże wjazdu samochodom niespełniającym norm ekologicznych. Do tego momentu trzeba się jednak odpowiednio przygotować - podkreśliła Gosek-Popiołek.

Strefa Czystego Transportu w Krakowie już od 2026 roku

Zaskakujący przebieg głosowania na sesji krakowskiej rady miasta. Mimo deklaracji radnych, Strefa Czystego Transportu w Krakowie została przyjęta bez zmiany terminów. Samochodami z silnikiem benzynowym poniżej euro 3 i dieslami poniżej euro 5 nie wjedziemy do miasta już od 2026 roku.

Część radnych chce przesunąć termin wejścia w życie Strefy Czystego Transportu o dwa lata

Krakowscy radni mają dziś zdecydować o przyszłości Strefy Czystego Transportu. Do projektu zgłoszono aż 20 poprawek i nadal nie wiadomo, jaki będzie ostateczny kształt uchwały. Dotychczasowe zapisy mówią, że od 2026 roku do miasta nie mogłyby wjechać pojazdy benzynowe niespełniające normy euro 3 i diesle poniżej euro 5.

Grzegorz Finowski: Rada Dzielnicy Grzegórzki jest przeciw rozwiązaniom Strefy Czystego Transportu

Gościem Wojciecha Jakubowskiego był Grzegorz Finowski - radny Dzielnicy II Grzegórzki.

Ile samochodów nie wjedzie do Krakowa po wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu? Znamy szacunki

- Ponad 100 tysięcy samochodów zarejestrowanych w Krakowie nie będzie mogło się poruszać po mieście po wejściu w życie Strefy Czystego Transportu - poinformował Łukasz Franek z Zarządu Transportu Publicznego podczas poniedziałkowej konferencji.

Najnowsze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię