Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Jak trenować na mrozie?

  • Rusz się!
  • date_range Sobota, 2021.02.13 08:35 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 23:03 )
Pytanie w tym roku jak najbardziej zasadne, bo prawdziwa zima konkretnie o sobie przypomniała. Ale może to być przydatne w kolejnych latach.

fot. Pixabay.com

 

Kilka wskazówek przekazał nam Kacper Piech, biegacz i trener z Centrum Treningu Biegowego.

- Na silny mróz obowiązkowa jest czapka i rękawiczki, bo jak wiadomo, "najwięcej ciepła ucieka przez głowę". a dłonie bardzo szybko kostnieją

- Najlepiej jest założyć trzy warstwy odzieży: koszulkę, bluzę i kurtkę. Wszystko powinno być nieco cieplejsze, niż do biegania wiosenno-jesiennego. I koniecznie termoaktywne, żeby się nie "zagotować".

- Należy jednak bazować na własnym doświadczeniu, bo najważniejsze jest, by nie było nam ani za zimno, ani za gorąco.

- Nie powinniśmy się niepokoić, jeśli przez pierwsze minuty treningu będzie nam chłodno. Z czasem, jak się rozgrzejemy, będzie nam cieplej.

- Należy zwracać uwagę na temperaturę odczuwalną. Termometry mogą wskazywać -5 stopni, ale za sprawą wiatru odczuwalna temperatura może wynosić -10.

- Przy ekstremalnym mrozie należy odpuścić cięższe i dłuższe treningi.

- Okres srogiej zimy powinno się traktować jako czas podtrzymania formy, a polepszanie jej. Bieganie po śniegu może natomiast wzmocnić mięśnie.

 

Kacper Piech w zimowym umundurowaniu treningowym

 

Kilka wskazówek przekazał nam Kacper Piech, biegacz i trener z Centrum Treningu Biegowego.

- Na silny mróz obowiązkowa jest czapka i rękawiczki, bo jak wiadomo, "najwięcej ciepła ucieka przez głowę". a dłonie bardzo szybko kostnieją

- Najlepiej jest założyć trzy warstwy odzieży: koszulkę, bluzę i kurtkę. Wszystko powinno być nieco cieplejsze, niż do biegania wiosenno-jesiennego. I koniecznie termoaktywne, żeby się nie "zagotować".

- Należy jednak bazować na własnym doświadczeniu, bo najważniejsze jest, by nie było nam ani za zimno, ani za gorąco.

- Nie powinniśmy się niepokoić, jeśli przez pierwsze minuty treningu będzie nam chłodno. Z czasem, jak się rozgrzejemy, będzie nam cieplej.

- Należy zwracać uwagę na temperaturę odczuwalną. Termometry mogą wskazywać -5 stopni, ale za sprawą wiatru odczuwalna temperatura może wynosić -10.

- Przy ekstremalnym mrozie należy odpuścić cięższe i dłuższe treningi.

- Okres srogiej zimy powinno się traktować jako czas podtrzymania formy, a polepszanie jej. Bieganie po śniegu może natomiast wzmocnić mięśnie.

 

Kacper Piech w zimowym umundurowaniu treningowym

Wyślij opinię na temat artykułu

Najnowsze

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię