Przypomnijmy, minister Władysław Kosiniak-Kamysz zapowiedział, że w 2026 roku ruszy przetarg na projekt i rewitalizację „Szczucinki”, a całość inwestycji - wartej ok. 250 mln zł - ma zostać zakończona do 2029 roku.
Prezydent Tarnowa, Jakub Kwaśny nie ukrywa, że liczy na to, iż w ramach tej inwestycji uda się także przebudować ważne tarnowskie skrzyżowania
- Chcielibyśmy przy tej okazji ugrać jakąś przebudowę skrzyżowania przy Hodowlanej. To by może poprawiło tam komunikację. To jest kwestia przyszłościowa, czyli ulica Wyszyńskiego i dokończenie Północnej Obwodnicy Miasta. To musimy zaplanować już na tym etapie. Najtrudniejsza wydaje się być kwestia tutaj przeprawy przez ulicę Klikowską. Być może będzie to musiał być przejazd kolejowy po prostu - mówi.
Kwaśny dodaje, że ma nadzieję, iż pierwszy etap odbudowy "Szczucinki" będzie pierwszym krokiem do budowy nowej linii kolejowej do Warszawy.
PKP przyznaje, że obecnie pracuje nad planem funkcjonalno-użytkowym tej inwestycji. W pierwszej połowie 2026 roku zostanie ogłoszony przetarg na projekt "Zaprojektuj i wybuduj". Pierwszy etap inwestycji obejmie odcinek Tarnów-Żabno.
Docelowo zaprojektowana i wybudowana do końca 2029 roku ma być cała linia Tarnów-Szczucin.
- Obecnie opracowywany jest szczegółowy zakres prac tej inwestycji. Roboty budowlane mają być prowadzone etapami na odcinku Tarnów-Żabno. Obejmą one przebudowę torów, obiektów inżynieryjnych, peronów, dojść i urządzeń energetyki sterowania ruchem. Gruntownej odbudowy w zakresie infrastruktury kolejowej będzie wymagał odcinek Żabno-Szczucin - mówi Dorota Szalach z PKP PLK.