Pokrzywdzeni zgłosili się do policji w styczniu i powiadomili, że zostali oszukani przez prezenterów naczyń kuchennych. Kilka tygodni wcześniej otrzymali zaproszenie na pokaz naczyń, w którym uczestniczyło kilkaset osób. W trakcie spotkania prezenterzy informowali, że rewelacyjne garnki można nie tylko kupić, ale też wygrać. Wystarczy w tym celu przedłożyć dowód osobisty, w celu sprawdzenia czy w numerze PESEL posiada się konkretny zestaw liczb.
„Wybrańcy losu”, którzy spełnili wymogi organizatorów, podpisywali - jak sądzili - odbiór nagrody i wygrywali garnek. Po kilkunastu dniach otrzymali jednak nakaz zapłaty i okazało się, że podpisy, które złożyli, nie dotyczyły tylko odbioru nagrody, ale też umowy o kredyt, obciążający ich kwotą 2500 zł. Policja zajęła się wyjaśnieniem tej sprawy, co w konsekwencji doprowadziło do anulowania zaciągniętych zobowiązań.
Prawa kupujących, czyli jak się nie dać oszukać na pokazach i nie tylko:
- konsumenci mogą zrezygnować z zakupu w ciągu 10 dni. Nie ponoszą żadnych kosztów, składając oświadczenie na piśmie. Najlepiej zrobić to listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Oczywiście trzeba znać dokładny adres firmy.
- konsument ma obowiązek zwrócić zakupiony towar, a przedsiębiorca powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przez przedsiębiorcę oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy) zwrócić wpłacone pieniądze.
- sprzedający powinien poinformować klientów o tej możliwości i wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- jeśli tego nie zrobi, konsument nie otrzyma pisemnego potwierdzenia takiej informacji, termin na odstąpienie od umowy wydłuża się do trzech miesięcy od dnia wydania rzeczy lub zawarcia umowy.
- za odstąpienie od umowy nie można pobierać żadnych opłat. Konsument ponosi jedynie koszt dostarczenia towaru przedsiębiorcy.
- konsument może to zrobić w dowolnej formie: pocztą, kurierem lub osobiście.
(małopolska policja/mk)
- A
- A
- A
Oświęcim: wprowadzali w błąd na pokazach garnków
Funkcjonariusze oświęcimskiej komendy policji zajęli się sprawą dwóch mieszkańców Oświęcimia, wprowadzonych w błąd na jednym z pokazów naczyń kuchennych. Dzięki szybkiej reakcji pokrzywdzonym udało się rozwiązać nieświadomie zawarte umowy kredytowe.Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
17:26
Kraków: potrącenie pieszego. Na miejsce przyleciał śmigłowiec LPR
-
17:08
Kolejna akcja CBA w Nowym Sączu. Śledczy nie ujawniają szczegółów
-
17:06
Pogrzeb wariantów S7. Przed siedzibą GDDKiA znów protestowali mieszkańcy
-
16:48
Tajemnice obrazu z Muzeum Diecezjalnego w Tarnowie. Naukowcy ustalą autora renesansowego dzieła?
-
16:30
W magistrackiej broszurze Tarnów nie informuje mieszkańców o podwyżkach, jest za to sporo o sukcesach
-
15:55
Wyzwanie dla najlepszych: ekoedukacja
-
15:37
"OPW z dronem" - wojsko wyszkoli licealistów z obsługi bezzałogowców
-
15:30
Wypadek w Inwałdzie oraz potrącenie w Libiążu
-
15:10
Dyrektor Graniczka jednak zawieszony. Kraków naprawił błąd we wniosku
-
15:04
"Odrzuceni". Klasyczny western w nowym wydaniu
-
14:26
Kardynał Grzegorz Ryś zapowiada komisję ds. nadużyć w Kościele w Krakowie
-
14:19
Nowy typ oszustwa parkingowego w Krakowie. Wyjmują kartkę z informacją "dostawa"... i idą do knajpy
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze