Prace projektowe trwały rok, po tym jak natknięto się na problem podnoszącej się gwałtownie podziemnej wody. W niektórych miejscach woda sięga gruntu, w innych zaczęła wypływać na powierzchnię. To skutek likwidacji kopalni Olkusz-Pomorzany. Konieczne było ponowne przeanalizowanie trasy i wyznaczenie bezpiecznego wariantu drogi. Udało się, burmistrz Bukowna wydał decyzję środowiskową. Prace mają się rozpocząć wczesną wiosną przyszłego toku:
Przy tej inwestycji jest szansa na wybudowanie nowego, bezkolizyjnego przejazdu przez tory, czyli tunelu pod torami. Powstałaby także droga dojazdowa do strefy inwestycyjnej, która stałaby się obwodnicą dla ulic Wodącej, Sławkowskiej i Puza pozwalającej wprowadzić zakaz ruchu ciężarowego na tych ulicach, bo mieszkańcy bardzo narzekali na uciążliwości z tym związane
- mówi Marcin Cockiewicz, burmistrz Bukowna.
Ważnym elementem, oprócz budowy nowej jezdni, będzie ścieżka rowerowa, która ma biec do Jaworzna. Znajdujący się tam Zalew Sosina jest popularnym kierunkiem obieranym przez rowerzystów z Bukowna. Po remoncie oddzielona od jezdni trasa rowerowa będzie stanowiła bezpieczny przejazd dla dwukołowców.
Miasto pozyskało dofinansowanie na ten cel z Polskiego Ładu w kwocie 100 mln zł.