W tym roku Talię zdominują młodzi twórcy. W konkursie zaprezentuje się siedem spektakli reżyserów, którzy nie ukończyli jeszcze czterdziestu lat oraz jeden dyplom studentów PWST w Krakowie.
Tegoroczny Festiwal zainauguruje polska prapremiera czarnej komedii Martina McDonagha „Porachunki z katem” w reżyserii dyrektora artystycznego tarnowskiej sceny Marcina Hycnara. Oprócz tego spektaklu, widzowie będą mieli okazję zobaczyć klasyczną komedię omyłek hiszpańskiego dramatopisarza złotego wieku Calderóna de la Barca „Księżniczka na opak wywrócona” w reżyserii Roberta Kurasia (Lubuski Teatr w Zielonej Górze), czarną komedię „Napis” Géralda Sibleyrasa, jednego z najznakomitszych współczesnych dramatopisarzy francuskich, w reżyserii Pawła Paszty (Teatr im. Wilama Horzycy w Toruniu), sceniczną adaptację głośnej powieści Michała Witkowskiego „Lubiewo” w reżyserii Piotra Siekluckiego (Stowarzyszenie Teatr Nowy w Krakowie), „Humankę” w reżyserii Agaty Puszcz – zabawną wizję stosunków damsko-męskich w niedalekiej przyszłości (Teatr Polski w Bielsku Białej), zakwalifikowany do finału 22. Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej spektakl „Zapolska Superstar (czyli jak przegrywać, żeby wygrać)” w reżyserii Anety Groszyńskiej na podstawie tekstu Jana Czaplińskiego (Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu), żartobliwy i przewrotny obraz relacji aktor-widz „Drugi spektakl” Anny Karasińskiej a także nagrodzony Grand Prix oraz nagrodą zespołową na 35. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi dyplom studentów krakowskiej PWST „Do dna” w reżyserii Ewy Kaim.
O wyborze najlepszego spektaklu zadecyduje jury Festiwalu w składzie: Małgorzata Bogajewska, Wojciech Malajkat, Leszek Mądzik. Własne zwycięskie przedstawienie wybierze także tarnowska publiczność w Plebiscycie Publiczności. Dodatkowo zostaną przyznane indywidualne nagrody dla twórców prezentowanych przedstawień.
mat.prasowe organizatora/wm