- Zakres prac będzie szeroki. Obejmie wymianę starych torowisk, nawierzchni jezdni, sieci trakcyjnych oraz oświetlenia. Na remontowanych ulicach zostanie także uporządkowane parkowanie w wydzielonych zatokach postojowych. Z inwestycji skorzystają piesi, gdyż np. przy okazji przebudowy ul. Starowiślnej, chodnik na odcinku od ul. Dietla do Miodowej zostanie poszerzony o dwa metry, natomiast samochody będą jeździć po torowisku – mówi Franciszek Szczurko z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Pełna lista torowisk przeznaczonych do remontu:
- Rondo Kocmyrzowskie (początek prac 2016 r.) - wymiana całego układu torowego, sieci trakcyjnej wraz ze słupami trakcyjnymi oraz oświetleniem. Równolegle zmodernizowana będzie podstacja trakcyjna Bieńczyce. Prace zakończą się w 2017 roku.
- Ulica Basztowa (początek prac 2017 r.) - na odcinku od ul. Długiej do skrzyżowania z ul. Pawią. Jest to III etap przebudowy układu drogowego przy Plantach wraz z nową organizacją ruchu, czyli wprowadzeniem jednego kierunku jazdy dla kierowców.
- Ulica Zwierzyniecka i ulica Kościuszki (początek prac 2017 r.) - podczas konsultacji społecznych mieszkańcy zwrócili uwagę na uciążliwy hałas, jaki powodują przejeżdżające tramwaje. Projektanci zapewnili, że odpowiednie technologie przebudowy torowiska pozwolą na wyraźne zmniejszenie tych uciążliwości.
- Ulica Krakowska (początek prac 2018 r.) - koniec remontu - 2019 r.
- Aleja Solidarności (początek prac 2018 r.) - na odcinku od Placu Centralnego do ul. Bulwarowej.
- Ulica Starowiślna (początek prac 2020 r.)
- Ulica Królewska (początek prac 2021 r.) - od Alei do ul. Rydla. Dodatkowo przebudowana zostanie pętla tramwajowa Bronowice Małe oraz skrzyżowanie ul. Królewskiej z Alejami Trzech Wieszczów.
(ZIKiT/rk/ko)